۶۵ درصد جمعیت استان اصفهان واکسینه شده اند/ واکسیناسیون ۴۹ درصد دانش آموزان

شیرانی گفت: ۶۵ درصد جمعیت استان اصفهان به جز آران و بیدگل و کاشان که تحت نظارت دانشگاه کاشان هستند، واکسینه شده اند.

شاهین شیرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان را تشریح کرد و اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید چهار هزار و 400 نفر را در استان اصفهان واکسینه شوند که تاکنون 65 درصد از این جمعیت واکسینه شده اند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: 2 میلیون و 860 نفر یک مرحله و بیش از یک میلیون نفر هر دو مرحله واکسن را استفاده کرده و به ترتیب 65 درصد و 28 درصد از جمعیت گروه مخاطب است.

 

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان ها پوشش واکسیناسیون تا بیش از 75 درصد پیش رفته است، تصریح کرد: گلپایگان، اردستان، چادگان و خور و بیابانک در این عرصه پیشتاز بوده اند.

 

شیرانی از عدم استقبال برخی از مردم نسبت به واکسیناسیون خبرداد و گفت: شهرستان هایی مثل نجف آباد و خمینی شهر و نایین و فلاورجان استقبال کمی از واکسیناسیون داشته و باید مشکل آن حل و فرهنگسازی صورت بگیرد.

 

*واکسیناسیون 49 درصد دانش آموزان

 

وی با اشاره به اجرای واکسیناسیون دانش آموزان در گروه سنی 12 تا 17 سال اشاره کرد  و اظهارداشت: 49 درصد از دانش آموزان تاکنون دز اول را زده اند و این مسیر ادامه دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: برای پوشش جمعیت دانش آموزی باید برنامه ریزی و اقدام بیشتری انجام شود تا پوشش افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه نباید مراقبت های بهداشتی کم شود، خاطرنشان کرد: تابستان امسال تاکنون بیش از هفت هزار نفر زیر 18 سال به این بیماری مبتلا شده اند و 40 نفر آنان فوت کرده است.

کد خبر 1105171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha