برگزاری جشن پایان مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا سال ۱۴۱۰

نیکزاد با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده است، گفت: در سال ۱۴۱۰ جشن پایان نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی را برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اکبر نیکزاد» امروز (۲۴ مهر) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به بحث بهسازی مسکن روستایی اظهار کرد: در سال ۱۳۸۴ میزان هفت درصد مسکن های روستایی کشور مقاوم بود که از آن سال تاکنون ۵۰ درصد مسکن های روستایی مقاوم سازی شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بهسازی و مقاوم سازی مسکن های روستایی خراسان جنوبی از متوسط کشوری بیشتر است، گفت: تا سال ۱۴۱۰ باید در کشور جشن مقاوم سازی مسکن روستایی را بگیریم و این کار سختی است اما باید انجام شود.

 

نیکزاد ادامه داد: تعداد واحدهای مسکن روستایی خراسان جنوبی که باقی مانده باید سالانه ۱۰ درصد آن بازسازی و مقاوم سازی شود و این نقشه راه است.

 

وی بیان کرد: برای حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور طرح هادی تهیه شده که سالانه باید ۱۰ درصد آنان در برنامه بازنگری دیده شود.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یک ریال بار مالی بر عهده دولت نداریم، تصریح کرد: در همه استان ها بنیاد مسکن ماشین آلات بزرگی دارد که در خدمت مسئولان کشور است تا اگر حادثه ای رخ دهد برای بهسازی این مناطق به مردم خدمت رسانی کنند.

 

نیکزاد با تأکید بر اینکه فرمول در نظام جمهوری اسلامی خدمت به مردم است، افزود: با تلاش جهادی مسئولان در دولت سیزدهم روند خدمتگزاری بیشتر خواهد شد اما باید بدانیم کارهای بر زمین مانده زیادی داریم.

کد خبر 1105254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha