آبروی یزد همچنان در گرو پاسخگویی مسئولان فدراسیون فوتبال

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد به اتهام تبانی به تیم شهید قندی یزد اشاره کرد و گفت: ما مطالبه گری در خصوص معرفی خطاکاران را از سوی فدراسیون داریم امام متاسفانه هیچ جوابی نشنیده ایم.

خبرگزاری شبستان- یزد؛

استان یزد یکی از استان های مرکزی کشور است که از دیرباز به سخت کوشی و تلاش برای بدست آوردن نیازهای خود معروف هستند که از دیرباز این ویژگی را به نام های قنات، قنوت و قناعت می شناسند.

در این مسیر  مردم دارالعباده تلاش های خود را انجام داده اند و برای رسیدن به هدف خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

زندگی در ابعاد و شرایط مختلف و سازگاری با شرایط از ویژگی های دیگر این مردم است که حضور در عرصه های مختلف اجتماعی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی نمود بارزی از این حضور است.

یکی از عرصه هایی که در سال های اخیر شاهد تلاش مردم و به ویژه جوانان این مرز و بوم بوده ایم، عرصه ورزش های همگانی و حرفه ای است که در گروه های بانوان و آقایان این حضور را پررنگ دیده ایم.

ورزش فوتبال یکی از عرصه های ورزشی پرطرفداری است که این استان تیم های مختلفی را داشته و و در دوره ای نیز شاهد حضور تیم های استان در لیگ برتر کشوری بوده ایم.

تیم شهید قندی در حدود یک دهه پیش این حضور را داشت و در لیگ برتر کشوری حضور پیدا کرد که شور و اشتیاق بسیار زیادی از سوی جوانان برای حضور در ورزشگاه و مشاهده بازی های این تیم وجود داشت.

 پس از مدتی بنا به دلایلی تیم شهید قندی از دور رقابت ها کنار رفت و پس از آن نیز شاهد حضور تیم هایی بودیم اما متاسفانه هیچ گاه این حضور به لیگ برتر کشوری ختم نشد و همچنان تیم های فوتبال یزد در سردرگمی بودند.

اما در یکی دو سال اخیر این حضور بار دیگر توسط تیم شهید قندی صورت گرفت که در دسته دو این تیم خوب ظاهر شد و در بازی های خود امتیازهایی گرفت.

 در نهایت در بازی آخر که تیم شهید قندی می توانست با برد به لیگ دسته یک کشوری صعود کند مشکلی گریبانگیر این تیم شد و بنا به گفته و حکمی که اعلام شد به دلیل تبانی این تیم محروم و محکوم شد.

این تنها یک محرومیت نبود بلکه بنا به اتهاماتی که به این تیم زده شد به نحوی آبروی ورزش استان را تحت شعاع قرار داد و اعتراضاتی را در پی داشت.

امام این پایان کار نبود بلکه مسئولان استانی و ورزشی استان درخواست کردند که نتیجه این اتهام بررسی شده و با عوامل خاطی آن برخورد شود اما متاسفانه مسئولان فدراسیون تاکنون جوابی در این خصوص نداده اند و تنها به اعلام حکم کمیته انظباطی و محکومیت تیم یزد اکتفا کرده اند.

مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیدشت هفته تربیت بدنی گفت: در استان یزد حرکت های رو به رشدی در زمینه ورزش های همگانی و قهرمانی داشتیم که ارزیابی های کشوری گواه این امر است.

وی افزود: ما 5 سال پیاپی در ارزیابی های کشوری در زمینه ورزش های همگانی رتبه برتر را کسب کرده ایم و خوشحالیم تمامی دستگاه ها و نهادها به مناسبت های مختلف ورزش را در دستور کار خود قرارم بدهند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: ما در استان یزد بیش از 100 تیم در لیگ های کشوری در بخش های مختلف داریم که توانسته اند به خوبی در این مسیر حرکت کنند.

شریعتی ادامه داد: در زمینه زیرساخت ها نیز پروژه های مختلفی داریم که بیش از 235 هزار متر مربع فضای ورزشی به فضای استان اضافه شده است که فضاهای استانداردی است.

وی افزود: نزدیک به 80 پروژه نیمه تمام را در سالیان گذشته به اتمام رساندیم و بیش از 80 چمن مصنوعی نیز به سرانه ورزشی استان افزودیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: در زمان کرونا حدود 30 تیم آماده اعزام داشتیم که به صورت مجازی در فعالیت ها شرکت کردند و حضور و اعزام ورزشکاران به مراحل کشوری را نیز داشتیم.

وی در خصوص اتفاقات اخیر در خصوص تیم شهید قندی نیز گفت: مسئولان استانی به صورت ویژه پیگیری های لازم را انجام داده اند و درخواست کرده اند که مسئولان فدراسیون در خصوص نفرات متهم در این پرونده اظهار نظر کنند تا با آنها برخورد شود اما متاسفانه هیچ جوابی نگرفته ایم.

شریعتی ادامه داد: استاندار یزد به طور ویژه با وزیر و مسئولان فدراسیون در این خصوص مطالبه گری کرده است اما متاسفانه همچنان پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی گفت: ما نامه هایی به صورت محرمانه و غیرمحرمانه در خصوص معرفی خاطیان ارسال کرده ایم اما این پاسخ همچنان صورت گرفته است.

وی گفت: امیدواریم مسئولان فدراسیون به فکر آبروی مردم استان باشند و با معرفی خاطیان به نحوی از ادامه دادن این اتفاقات جلوگیری شود.

اما امید است که مسئولان با شفاف سازی در جهت افزایش بازدهی ورزش استان باشند و به نحوی باردیگر شور حضور ورزش فوتبال استان را شاهد باشیم و امید به ورزش را در بین جوانان استان افزایش دهند.

 

کد خبر 1105440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha