احکام وقف باید به مردم آموزش داده شود

حجت الاسلان عادل گفت: فرهنگ وقف موضوعی است که نیاز به آموزش دارد و در حوزه احکام و مسائل وقف و شرایطی که دارد این آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که امروز (شنبه ۲۴ مهر) در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: موضوع وقف با توجه به گستردگی و تنوعی که دارد در کنار برکات بسیار آن، ممکن است حواشی داشته باشد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: منطقه بیدستان در استان قزوین، با توجه به مستندات به صورت ۶ دانگ موقوفه بوده ولی مقطعی مردم اطلاع نداشتند آنجا موقوفه است که این عدم اطلاع موجب نمی شود وقفیات آنجا از بین برود و احکام وقف هم باید جاری و ساری شود.

 

وی عنوان کرد: در چنین موضوعاتی سوالات بسیاری مطرح می شود که حد و حدود موقوفه تا کجاست، نیت موقوفه چیست، خدمات موقوفه به مردم در چه مواردی است، اوقاف آنجا چه سمتی دارد و غیره و اینها موضوعاتی است که در بحث موقوفات مطرح می شود.

 

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: سازمان اوقاف سعی می کند بحث های شرعی وقف حفظ شود و برای مردم هم سختی ایجاد نشود و در کنار این امر، فعالیت های وسیعی هم در حوزه های مختلف در آستان مقدس امامزدگان، فعالیت های قرآنی، اجرای خیریه و غیره هم دارد.

 

وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و در یک سال و نیم گذشته در بحث توزیع بسته های ارزاق ۱۴ مرحله اجرا شده است و سعی کردیم این خدمات به سطح جامعه ارائه شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت آموزش احکام شرعی وقف برای مردم یادآور شد: فرهنگ وقف موضوعی است که نیاز به آموزش دارد و در حوزه احکام و مسائل وقف و شرایطی که دارد این آموزش باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به شیوع کرونا از فضای مجازی هم برای این منظور استفاده کردیم که انشاالله بتوانیم این مهم را ترویج دهیم.

 

کد خبر 1105468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha