خط ۱۵۷۰ در استان سمنان راه اندازی شد

عرب خراسانی از راه‌اندازی خط ۱۵۷۰ برای رسیدگی به آسیب روحی دانش آموزان استان سمنان خبر داد و گفت: پشتوانه و ضمانت اجرایی طرح قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی اکبر عرب خراسانی» در گفتگو با اشاره به اینکه ۱۸ تا ۲۴ مهر به نام هفته سلامت و بهداشت روان نامگذاری شده است، گفت: با توجه به نقش سلامت روان در شکل‌گیری آینده نوجوانان خط ۱۵۷۰ برای رسیدگی به آسیب روحی دانش آموزان راه‌اندازی شده است.

 

معاون آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه خودکشی، مصرف مواد مخدر، خشونت، بزهکاری، آزار و سو استفاده جسمی و جنسی و غیره از موادی که باید طرف مقابل حتماً با این خط تماس بگیرند، افزود: انتظار می‌رود این سامانه بتواند نقش مؤثر در راستای ارتقای سلامت روان دانش آموزان و خانواده‌ها داشته باشد.

 

وی واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی را از اهداف این طرح  اعلام کردوافزود: تلاش شد تا این سامانه امکان دسترسی به مراکز مشاوره را تسهیل و بتوان این خدمات را با به‌روز شدن روش‌های جدید یکپارچه‌سازی کند.

 

عرب خراسانی بابیان اینکه پشتوانه و ضمانت اجرایی طرح قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یکی از مواردی که باید به آن توجه کافی داشت وجود ١٢۶ هزار دانش‌آموز استان سمنان از سوی دیگر می‌طلبد تا به این زیرساخت‌های مهم توجه شود.

 

معاون آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: با توجه به پاندومی کرونا حضور دانش آموزان در منزل باعث بروز آسیب‌های روانی به خانواده‌ها شده است که این سامانه می‌تواند راهکاری برای اقدام سریع رسیدگی به آسیب‌های روحی و روانی این قشر از جامعه باشد.

کد خبر 1105746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha