آیین تجلیل از برگزیدگان سومین رویداد مد و لباس یزد برگزار شد

آیین تجلیل از برگزیدگان سومین رویداد مد و لباس یزد با حضور مسئولان استانی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیین تجلیل از برگزیدگان سومین رویداد مد و لباس یزد با حضور مسئولان استانی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

سید محمد رستگاری فرماندار یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج صنعت نساجی و احیای این بخش گفت: ما باید نگاه متفاوتی به صنعت نساجی یزد داشته باشیم زیرا می تواند به یزد کمک کند تا از صنایع آلاینده دور شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در این جشنواره ها خروجی های خود را به جامعه ارائه دهیم.

رستگاری گفت: این جشنواره می تواند در جهت ترویج فرهنگ و رویکرد حفاظت از محیط زیست گام بردارد که امیدواریم نتیجه آن را در جامعه ارائه دهد.

بیانیه هیات داوران این دوره از جشنواره قرائت شد که در این بیانیه آمده است؛

هرلحظه باید به خود یادآوری کنیم به محیط زیست و  طبیعتی که خدا آفریده احترام بگذاریم. هریک از اجزای این طبیعت درست مانند ما زندگی دارد،جان دارد و نفس می کشد و بزرگترین ظلمی که می توانیم در حق آن انجام دهیم این است که آن را از بین ببریم و یا نادیده اش بگیریم.

با عنایت به جایگاه مهم طبیعت و محیط زیست،به منظور آبادسازی محیط و تشویق و ترغیب  طراحان برای ارائه آثار نوین و خلاقانه در حوزه زیست محیطی سومین رویداد مد و لباس یزد با رویکرد حفاظت از محیط زیست  به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و یزد برگزار شدکه اقدام قابل تحسینی است و امیدواریم تکرار شود.

هیئت داوران، ضمن ارج نهادن به تلاش خیرخواهانه مسئولین برگزاری این جشنواره فصلی و قابل ستایش دانستن تمام آثار ارائه شده به این  رویداد ذکر مواردی در رابطه با آثارانتخابی را  ضروری می داند؛ از این رو باید گفت آثار منتخب،با در نظر گرفتن الگوهای ایرانی،نقوش و ارزش های محلی و سنتی و استفاده صحیح از تکنیک های الگوسازی،دوخت ،تزیینات قابل بازیافت،پارچه های قابل بازیافت و هارمونی رنگها، از بین 110 تصویر  راه یافته به مرحله نیمه نهایی که توسط 17 شرکت کننده ارسال گردیده است ؛سعی نموده تا با دقت و حساسیت آثار را بررسی و در نهایت 2 اثررا برگزیده و یک اثر را شایسته تقدیر دانست.

در پایان آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون برای طراحان عزیز،ایده پردازان و تولید کنندگان را خواهانیم و از همراهی و مشایعت مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و مدیر کل محترم اداره کل حفاظت محیط زیست استان و کارشناسان این حوزه ها به خاطر دغدغه حفاظت از محیط زیست و احترام به هنرمندان حوزه مد و لباس  تقدیر و تشکر به عمل می آوریم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان تجلیل و قدردانی شد که اسامی آن ها به شرح زیر است:

اثربرگزیده از نگاه مخاطبان هانیه شعبان زاده، فاطمه حسنی اهدا شد و در برگزیدگان هیات داوران در بخش شایسته تقدیر نیز به اثر شیوا فراشاهی اهدا شد.

همچنین  الهام زارع، طاهره دبستانی نیز به عنوان برگزیدگان این دوره از جشنواره بودند که از آنها نیز تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1105763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha