۱۳ حلقه چاه غیرمجاز برای تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی در شهر حسین‌آباد مسدود شدند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: به منظور تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی، ۱۳ حلقه چاه در حسین‌آباد مسدود و ۸۶ دستگاه حفاری غیرمجاز در استان توقیف شدند.

آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در راستای اجرای دستور قضائی و حفاظت از منابع آب،  با تلاش‌های اثرگذار اداره منابع آب شهرستان سنندج، واحد حقوقی و همکاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، پاسگاه انتظامی حسین‌آباد و گروه گشت و بازرسی سنندج،  طی یک روز کاری تعداد 13 حلقه چاه غیرمجاز در شهر حسین آباد پر و مسدود شد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه انسداد این تعداد چاه در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی اخیر و کاهش شدید منابع آب سطحی و زیرزمینی این شرکت نهایت تلاش خود را در برخورد با متخلفین بخش آب بکار می برد.


وی به توقیف دستگاه های حفاری غیرمجاز نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری 14 دستگاه حفاری غیرمجاز در استان و از سال 1394 تاکنون 86 دستگاه توقیف و به مراجع قضائی معرفی شده است. 


آریانژاد ضمن تاکید بر لزوم ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی خاطرنشان کرد:  این شرکت بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 1106009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha