جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان به کار خود پایان داد

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، با تجلیل از برگزیدگان سینمای کودک در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز با شعار «سینما سرزمین خیال» و با اکران فیلم های مختلف در تبریز آغاز به کار کرد.

بنابر این گزارش، بخش استانی جشنواره شامل ۱۰ فیلم بلند سینمایی و ۱۰ فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی بود که شاخصه اصلی این جشنواره، حضور 27 داوران کودک و نوجوان از مقطع ابتدایی تا دبیرستان و شناسایی استعدادهای برتر این عرصه در میان نوجوانان و نسل آینده است.

همچنین این جشنواره فرصتی مغتنم فراهم کرد تا علاقه‌مندان سینمای کودک و نوجوان بتوانند در تبریز؛ شهر اولین ها بهترین و جدیدترین فیلم های تولید شده در حوزه کودک و نوجوان را تماشا کنند.

«علی بینش» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در آئین پایانی این جشنواره طی سخنانی اظهار داشت: در مقایسه با استان های دیگر، آذربایجان شرقی میزبانی شایسته بود چراکه به لحاظ انعکاس رسانه ای و انتخاب طیف داوران و استقبال موفق عمل کرده است.

وی با بیان این‌که کانون سینماگران نوجوان از آّبان ماه در استان شروع به کار خواهد کرد، گفت: استعدادهای بسیار چشمگیری در عرصه سینمای کودک در استان وجود دارد که می توانند با ذهن و خلاقیت خود اثرگذار باشند.

گفتنی است، سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در (سینما ناجی) برگزار شد و با تقدیر از داوران کودک و نوجوان این جشنواره به کار خود پایان داد.

کد خبر 1106010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha