راه  وصول به وحدت در هر امری التزام به قانون است

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه راه وصول به وحدت در هر امری التزام به قانون است، گفت: مذهب مایه اختلاف نیست و اگر جامعه بشری باطن را درست کند همه امور ظاهری درست می‌شود لذا باید به قانون عقل، عدل و وحی پایبند باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۶ مهر) در دیدار با جمعی از علما  اهل تسنن و تشییع استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: وحدت برای همیشه، هر روز و وحدت در هر کار خیری، پرهیز از هر شری و مبارزه با هر ظلمی است و البته دردی است که متاسفانه به خاطر عوارضی که در طول تاریخ بوده به‌ خصوص در ۱۰۰ سال اخیر مسلمین را پراکنده کرده و باید به اصل خویش برگردیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن از جهالت جهال سوء‌استفاده می‌کند و باید راهش را پیدا کنیم که چه باید کرد، گفت: مذهب مایه اختلاف نیست چون مذهب عنوان ذاتی ندارد و آنچه برای ما اصیل است و عنوان ذاتی دارد، دین است.

 

وی با اشاره به اینکه مذهب به معنای راه است تصریح کرد: آنچه امروز در زبان‌های مختلف حتی زبان علمی گفته می‌شود راه کارشناسی که نباید موجب اختلاف شود لذا دشمن نباید بتواند از این مساله سوء‌استفاده کند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: کسانی که به تفرقه، اختلاف و درگیری و بهانه‌هایی برای قتل نفوس و هتک ناموس می‌پردازند این کارها را عمدی انجام می دهند که باید این ایادی شناسایی شوند و این مصائب از جهان اسلام رخت بربندد که البته هم کار و هم همت می‌طلبد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه راه وصول به وحدت از طریق التزام به هر قانون در جای خودش است، گفت: برای نمونه در سراسر کشور کلاس‌های آموزش و پرورش، دانشگاها و حوزه یا بخش کارگری و اداری در ساعت معین همه حضور دارند و همه یک حرف را می‌زنند چون به قانون عمل می‌کنند، وحدت ایجاد می‌شود.

 

به گفته وی براساس قانون فطرت، فطرت انسان حق‌طلبی است و انصاف دو سوم دین است لذا اگر مردم جهان به این قانون پایبند باشند هیچ مشکلی نخواهد بود و پیداست که عمد وجود دارد.

 

آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: آدمی چنین موجودی است که خود و خدا را فراموش می‌کند و در نهایت به توجیه می‌پردازد بنابراین اگر جامعه بشری باطن را درست کند همه امور ظاهری درست می‌شود و باید به قانون عقل، عدل و وحی پایبند باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر مسلمانان ملتزم به قانون براساس علم باشند دشمن جرأت چپ نگاه کردن ندارد اما بسیارند کسانی که نامسلمان و از اسلام چیزی نمی‌دانند و منشأ فتنه یا ابزار فتنه می‌شوند مانند گروهک‌هایی که گفته شد.

 

وی با بیان اینکه مسلمانی تبعیت از پیامبر اکرم (ص) است، تصریح کرد: اگر خراشی به بدن کسی وارد کنیم باید حق او را ادا کنیم و پیامبر در رفتار خود حقوق بشر را رعایت می‌کرد.

 

آیت الله عبادی عنوان کرد: اما چطور می‌شود یک عده مسلمان از اسلام بی‌خبر ابزار دست دشمن هستند و مسلمانان را به بهانه‌های مختلف در حد گسترده مورد هجمه قرار می دهند و بقیه از دور نگاه می کنند نظیر آنچه این روزها در کشور مظلوم افغانستان و عراق، سوریه، یمن، فلسطین و سایر کشورها می‌گذرد.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: بوش (رئیس جمهوری اسبق آمریکا) با یک دروغ افغانستان را اشغال کرد و مسئله تخریب برج‌های دوقلو یک بازی بود بعد هم با ادعای حقوق بشر یک سویه و براساس آن بهانه، عده‌ای مسلمان از اسلام بی‌خبر را تحریک و زمینه ورود به کشور افغانستان را فراهم کردند و هنوز هم رها نمی‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: تنها آگاهی و التزام مسلمانان را می‌طلبد زیرا استکبار جهانی هیچ زبانی را متوجه نمی‌شوند نه عقل، دین، وجدان و فطرت و نه به قانون بین‌المللی پایبند هستند بلکه فقط زبان قدرت را می‌فهمند.

 

نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی گفت: گروه‌های مختلف مثل داعش را به اسم اسلام به وجود آوردند و مسئولان رده بالای آمریکا پرده را کنار زدند که آنها و مرتجعین منطقه موسس این گروهک بودند.

 

وی با بیان اینکه مطبوعات خودشان نوشتند که ابوبکر البغدادی یک صهیونیست آموزش دیده است و برای اینکه اطراف فلسطین اشغالی را از کار بیندازد، این کار را کرده است، تصریح کرد: شیخ علی جمعه از مفتی‌های بزرگ جامعه الازهر مصر چند سال قبل در یک سخنرانی درباره این گروهک‌ها گفته بود و روایتی را نقل کرد که حضرت علی (ع) که همسر خیرالنسا و پدر سبطین است از گروه‌های فاسدی که به اسم اسلام در آخرالزمان می‌آیند، خبر داده که یک عده جهال به اسم اسلام ریش‌های بلند و موهای فلان دارند، اسم‌هایشان با کنیه شروع می‌شود و نسبت‌هایشان هم به بلاد است، به قتل و غارت دست می‌زنند و در پایان روایت دارد که اینها خودشان به جان هم می‌افتند و از بین می‌روند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به سکوت و بی‌تفاوتی ۲ میلیارد مسلمان در مقابل فتنه و توطئه دشمنان، گفت: وقتی مسلمانان دیدند صهیونیست‌ها، آمریکا و متاسفانه کشورهای استعمارگر اروپایی علیه آنان توطئه می‌کنند مساله این نیست که دست و صورت را چطور باید شست البته همه نظرات محترم است اما اینکه دیگر جای شبهه نیست، توطئه گسترده علیه مسلمانان را همه می‌دانند و بیگانگان هم اعتراف دارند لذا در برابر ظلم، قتل نفوس، هتک ناموس و تخریب زیرساخت‌ها همه علمای دین موظفند یک حرف بزنند و آن حرف اسلام است.

 

آیت الله عبادی بیان داشت: اگر همه مسلمانان جهان یک حرف واحد را ادامه دهند دیگر دشمنان نمی‌توانند در مقابل این همه مسلمان ۷۰ سال بیشتر یک کشور اسلامی را اشغال کنند تا به جریانات امروز در بحرین، یمن، نیجریه و افغانستان برسد.

 

وی در پایان گفت: این تجربه‌های تلخ نه تنها برای مسلمانان بلکه برای هر انسانی قابل تحمل نیست و حتی مردم کشورهای غربی هم علیه حکومت‌های فاسد به میدان آمدند و مدعی اجرای عدالت هستند، امروز فرصت بسیار خوبی است تا مسلمانان تجدید حیات کنند و تمدن اسلامی که در فرمایشات کرامت‌گونه رهبر معظم انقلاب است و نشانه‌های آن ظاهر شده، تشکیل دهند تا میوه شیرین امنیت مسلمین بلکه همه انسان‌ها در سطح جهان به ثمر برسانند.

 

 

کد خبر 1106078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha