رزمایش اتحاد و همدلی در هفته وحدت/ عشق به رسول خاتم نمایان‌تر می شود

هفته وحدت فرصت مغتنمی برای نمایش همدلی و اتحاد شیعه و سنی در گلستان است، سرزمینی که درآن بلوچ و ترکمن، فارس و کتولی و مازنی سال ها است در سایه سار منویات رهبر انقلاب زندگی مسالمت آمیز توام با دلخوشی ها و موفقیت های بزرگ را به نمایش گذاشته اند.

خبرگزاری شبستان- گرگان؛ در آستانه دوازدهم ربیع الاول و آغاز هفته وحدت، اهالی گلستان مهیای برگزاری جشن ها و آیین های بزرگداشت میلاد رسول اكرم حضرت محمد مصطفی (ص) می شوند.

 

غبارروبی مساجد، نصب پارچه های رنگی و چراغ های رنگارنگ در خیابان ها، بازارها و اماکن عمومی بیانگر فرا رسیدن هفته وحدت است.

 


همدلی، وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی موضوعی مربوط به روزگار امروز نیست بلکه گلستانی ها سال ها است که به این اصل مترقی و مهم دینی جامه عمل پوشانده و آن را در جای جای زندگی روزمره خود پیاده می کنند.

 

مردم گلستان همواره پرچم‌دار وحدت و اتحاد بوده و هستند و با پیروی از منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب با تمسک به ریسمان سترگ وحدت اسلامی نمونه ای کامل و شایسته‌ای برای مسلمانان کشور و حتی جهان شده‌اند.

 

همدلی و وحدت اسلامی به معنای واحد شدن مذاهب و یا شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست، بلکه وحدت تبلوری از همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.

 


فارس، ترکمن، بلوچ، سیستانی، مازنی، ترک و دیگر اهالی دیگر گلستان با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند در برابر دشمنان اسلام صف واحدی را تشکیل داده اند.

 

همه ما آگاه و واقف هستیم که در زمانه کنونی تمامی دشمنان و اسلام ستیزیان درصدد نابودی و هجمه به دین مبین اسلام هستند و تمامی امکانات سیاسی و اقتصادی و نظامی خود را برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین بسیج کرده اند که نمونه‌های آن را در کشور های همسایه ایران مشاهده می‌کنیم.

 

اتفاقات اخیر کشور افغانستان نمونه بارزی از هجمه برنامه ریزی شده و تفرقه افکنی بین مذاهب مختلف در کشورهای اسلامی است که با پشتیبانی اسراییل غاصب و آمریکای جنایتکار پیاده می شود

 

سالروز ولادت رسول مهربانی ها زمان مناسبی برای متمرکز شدن در مقوله وحدت میان مسلمانان جهان است؛ وحدت و اتحاد میان فرقه‌های مختلف اسلامی به ویژه زنان و مردان اهل تسنن و تشیع موضوع مهمی است که سالروز ولادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) الهام بخش آن است و هیچ شکی نیست که وحدت امت اسلامی بالاترین آرزوی پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و هر گونه اختلاف میان آن ها موجب نگرانی آن حضرت خواهد شد.

 

وحدت مسلمانان برای دشمنان پذیرفتنی نیست
امام جمعه اهل تشیع بندرترکمن در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: وحدت، انسجام و یکپارچگی میان مسلمانان نه تنها از ضروری ترین مسائل روز به شمار می آید بلکه شرط بقای امت های اسلامی به این امر مهم بستگی دارد.

 


حجت الاسلام «محمد صالح منصوری» گفت: اگر برادران و خواهران شیعه و سنی دوشادوش هم متحد باشند، هیچ ابرقدرتی نخواهد توانست به آنها ضربه وارد کند.

 


منصوری گفت: همدلی و وحدت بین شیعیان و اهل سنت در ایران اسلامی برای دشمنان پذیرفتنی نیست و اسلام ستیزیان از روش های گوناگون به ویژه از طریق تهاجم فرهنگی و ابزار رسانه ای در تلاش هستند تا به این وحدت خدشه وارد کنند.

 

امام جمعه بندرترکمن گفت: دشمنان غافل از این بوده که ملت در سایه اسلام، بصیرت و رهبری آگاه از تمام این دسیسه ها آگاه است.

 

وحدت یک راهبرد مستمر است
یکی از علمای اهل سنت غرب گلستان هم در گفتگو با خبرنگار شبستان به وضعیت زندگی اهل سنت و شیعیان در استان گلستان اشاره کرد و گفت: زندگی مسالمت آمیز ترکمن ها، قزاق ها، فارس ها، ترک ها، مازنی و ها و غیره بیانگر آن است که وحدت در گلستان متجلی است وما امروز در کنار برادران اهل شیعه به راحتی زندگی می‌کنیم.

 

«داوود آخوند بلکفه» افزود: همدلی و وحدت مسلمانان یک تاکتیک و حربه موقت نیست بلکه یک راهبرد مستمر است زیرا مسلمانان باید با اتحاد و همدلی در مقابل جبهه کفر از کیان دین مبین اسلام دفاع کنند.

 

 

وی گفت: خداوند در آیات شریفه قرآن کریم، امت اسلام را امت واحده خوانده و همه ابزارها را آماده کرده است و باید با تجمع و حضور همه افراد و گروه‌ها در جامعه به وحدت عینیت ببخشیم.

 

آخوند بلکفه بیان کرد: پروردگار متعال پیامبر گرامی اسلام (ص) را برای هدایت جوامع بشری فرستاد و قرآن کریم را هم وسیله ای برای هدایت  قرار داد و قرآن  یکی از محورهای وحدت جامعه اسلامی است.

 


وی تصریح کرد: در آموزه های اسلام مشترکات زیادی وجود دارد که همه آن ها مایه وحدت است به طوری که خداوند متعال تاکید فرموده در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد نکنید که باعث ایجاد فاصله و اختلاف می‌شود و شما را سست و آسیب پذیر خواهد کرد.

 

وحدت گلستانی ها خدشه ناپذیر است
امام جمعه خواجه نفس گمیشان هم در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: پیامبر اكرم (ص) به عنوان آخرین فرستاده پروردگار عالم برای هدایت و تربیت مسلمانان و نجات جامعه از جهل و نادانی متحمل سختی های فراوانی شدند تا جامعه اسلامی را به سرمنزل مقصود برساند.

 


«امانگلدی آخوند حنفی» با بیان اینكه وحدت موجود میان فرقه های اسلامی در استان گلستان خدشه ناپذیر است، اضافه كرد: در احکام دینی و آیات نورانی قرآن كریم به مسئله وحدت تاكید فراوانی شده و هفته وحدت، نماد همدلی و صمیمیت است که در شهرهای مختلف استان به چشم می خورد.

 

وی بیان کرد: مسلمانان چه شیعه و سنی باید تلاش كرده و مراقب باشند زمینه نفوذ استکبار،‌ بدخواهان دین مبین اسلام و دشمنان را در بین خود فراهم نكنند لازمه این كار این است كه بصیرت و آگاهی مردم را افزایش دهیم.

 


این روحانی اهل سنت گفت: سفارش و اندرز همه علما و بزرگان و اندیشمندان بر این است که مسلمانان باید مخصوصاً در شرایط کنونی که هدف شوم دشمنان براندازی حاکمیت اسلام است و در این راه از هر روشی استفاده می‌کنند، وحدت کلمه داشته باشند تا بتوانند در برابر ترفندهای دشمنان مقابله کنند.

 

امانگلدی آخوند حنفی عنوان کرد: مردم شیعه و سنی گلستان با تأسی از فرمایشات بزرگان دینی، آیات قرآن، روایات نبوی، باید وحدت کلمه و اتحاد و انسجام داشته باشند تا بتوانند با عزت و احترام در کنار هم زندگی کنند.

 

به گزارش شبستان هفته وحدت، فرصت بسیار مغتنمی برای نمایان کردن عمق وحدت بین شیعه و سنی در منطقه و استان است، هفته ای که جشن ها و برنامه های آن بستر افزایش همدلی هر چه بیشتر اهالی استان را فراهم می آورد.

 

در تقویم رسمی ایران از 12 ربیع‌الاول سالگرد ولادت پیامبر اكرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا 17ربیع‌الاول تاریخ ولادت آن حضرت براساس روایات موجود در منابع شیعه، هفته وحدت نامگذاری شده است.

 

کد خبر 1106205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha