۳۳ مورد موافقت‌نامه اصولی برای اجرای طرح‌های مختلف گردشگری در کردستان صادر شد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ۳۳ مورد موافقت‌نامه اصولی برای اجرای طرح‌های مختلف گردشگری در این استان صادر شد.

آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزای شبستان در کردستان، با اشاره به صدور مجوز اولین اقامتگاه بوم‌گردی در روستای باباریز سنندج اعلام کرد: این اقامتگاه در زمینی به مساحت 1200 متر مربع و با میزان سرمایه‌گذاری 5000 میلیون ریال احداث و برای 3 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

 

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان افزود: روستای گردشگری باباریز در مسیر خوش آب و هوایی نزدیک به شهر سنندج و رودخانه قشلاق قرار دارد که چندین روستای دیگر با قابلیت طبیعت‌گردی از جمله قلیان، خلیچیان، کوله هه‌رد و...در این مسیر قرار دارد که در صورت وجود سرمایه‌گذار این اداره‌کل آماده هرگونه همکاری است..

 

وی تعداد مجوزهای ایجاد صادر شده در شش ماهه اول سال جاری را 5 مورد عنوان کرد و یادآور شد: این مجوزها شامل 2 مجتمع گردشگری، یک هتل آپارتمان، یک اقامتگاه بوم‌گردی و یک واحد پذیرایی است که با سرمایه‌گذاری 16 میلیارد و 500 میلیون تومان و تعداد اشتغال‌زایی برای 45 نفر است.

 

وطن‌دوست گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار، این معاونت ضمن حمایت از سرمایه‌گذاران، اقدام به صدور 33 مورد موافقت‌نامه اصولی برای اجرای طرح‌های مختلف گردشگری کرده که این تعداد یک هتل، 13مورد اقامتگاه‌بوم گردی، 6 واحد پذیرایی، 11 مجتمع گردشگری، یک واحد اقامتی پذیرایی و یک مرکز تفریحی و سرگرمی در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز، سروآباد، دیواندره و بیجار با حجم سرمایه‌گذاری 391 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 549 نفر صادر شده است.

کد خبر 1106350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha