طرح «بازگشت به سنگر» ویژه سربازان فراری استان کردستان آغاز شد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان گفت: طرح «بازگشت به سنگر» ویژه سربازان فراری این استان به مناسبت آغاز هفته وحدت، میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) آغاز شد و تا پایان آبان ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید علی سید حقی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان به خبرنگاران رسانه های جمعی استان اعلام کرد: در اجرای طرح بازگشت به سنگر، سربازان پس از مراجعه به سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح استان کردستان و بازگشت به خدمت، در حدود اختیارات قانونی از مجازات معاف و یا حداکثر تخفیفات قانونی در مجازات آنان اعمال می شود.

 

وی گفت: درخصوص انتقال محل خدمت سربازان به نزدیک ترین شهرستان محل سکونت حداکثر مساعدت قانونی انجام خواهد شد.

 

این مقام قضایی اظهار داشت: این طرح در راستای مساعدت برای بازگشت سربازان فراری طراحی شده است تا بدون مشکلی بتوانند به ادامه خدمت مقدس خود بپردازند و از مزایای کارت پایان خدمت خود بهره مند شوند.

 

وی افزود: صدور حکم برائت در صورت موجه بودن علت فرار از خدمت، صدور قرار تعلیق اجرای مجازات فرار از خدمت و بازداشت نشدن و خودداری از زندانی کردن سربازان فراری از مهمترین مزایای این طرح است.

 

سید حقی اضافه کرد: رسیدگی به پرونده قضایی در مدت کمتر از یک روز و مساعدت یگان‌های نظامی و انتظامی در خصوص ادامه خدمت سربازی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

کد خبر 1106390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha