۹۱۴ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق  صادر شد

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۴۶۶ میلیون دلار کالا با وزن ۹۱۴ هزار تن در نیمه نخست امسال از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

«روح الله غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: همچنین در نیمه نخست سالجاری ۱۴۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۴۷ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

وی با اشاره به ورود یک هزار و ۶۶۱ دستگاه کامیون ترانزیتی به مرز مهران سال جاری، تصریح کرد: در این مدت ترانزیت کالا ۲۱۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.


غلامی عنوان کرد: تمامی کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی پس از تشریفات گمرکی قبل از خروج از مرز بازرسی شده و در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.


مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به میزان محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

 

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، خاطرنشان کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحد‌های تولیدی، نظارت بر پرواز‌های خارجی و نظارت بر ورود کالا‌های اولیه را برعهده دارد.

کد خبر 1106394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha