مسابقات مدهامتان مهارت متسابقین قرآنی را ارزیابی می کند

بیکی گفت: برگزاری مسابقه قرآنی مدهامتان علاوه بر جنبه رقابتی بین متسابقین در کشور، مهارت متسابقین قرآنی را در سطح ملی مورد ارزیابی قرار می دهد و این مسابقات به نوعی کمک می کند اعضای کانون خود را برای شرکت در مسابقات به روز کنند.

«مهدی بیکی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد در خصوص مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: یکی از وظایف ذاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت در زمینه قرآنی است از اینرو مسابقه قرآنی جشنواره مدهامتان یک جشنواره مورد مطالبه هر ساله کانون های فرهنگی هنری مساجد است لذا برای حضور افراد بیشتر در این مسابقه، کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می کنند اعضای خود را در این زمنیه فعال کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: برگزاری این مسابقه علاوه بر جنبه رقابتی بین متسابقین در کشور، مهارت متسابقین قرآنی را در سطح ملی مورد ارزیابی قرار می دهد و این مسابقات به نوعی کمک می کند اعضای کانون خود را برای شرکت در مسابقات به روز کنند و به عبارتی فعالیت های قرآنی خود را بیشتر کنند، همچنین جشنواره مدهامتان به دلیل فراگیری در رشته های مختلف می تواند به این هدف کمک کند تا متسابقین قرآنی در این جشنواره ملی خود را ارزیابی کنند و این بستری برای رقابت های جهانی و بین المللی شود.

 

وی در خصوص مزیت این مسابقه در مقایسه با مسابقات قرآنی دیگر گفت: جشنواره مدهامتان از اینر و که یک رویداد قرآنی متعلق به کانون های فرهنگی هنری مساجد است و  این کانون ها به دلیل اینکه در اقصی نقاط کشور به صورت پراکنده در محلات و در جوار مساجد وجود دارند و به صورت سیستماتیک در عرصه فعالیت های قرآنی و فرهنگی کار می کنند این پراکندگی موجب شناسایی و جذب افراد گمنام به سمت و سوی مسابقات قرآنی و در نهایت یک فرد قرآنی موثر می شود.

 

بیکی بیان کرد: مسابقات قرآنی که توسط مجموعه های دیگر برگزار می شود اولا گستردگی و پراکندگی بستر برای حضور افراد در این مسابقه را ندارند، افراد خاص می توانند شرکت کنند، شناسایی نخبه های قرآنی را ندارد اما جشنواره قرآنی مدهامتان در محلات، روستاها و در شهرهای مختلف می تواند افراد مختلف را شناسایی کند و افرادی  که گمنام هستند را وارد این عرصه کند و به جامعه قرآنی بشناساند.

 

وی گفت: جشنواره های قرانی دیگر فراخوان آن محله به محله نیست ولی ما چون شبکه گسترده و عظیم کانون های مساجد را در کشور داریم می توانیم این اطلاع رسانی  و فراخوان را جزئی تر در محلات مختلف توسط کانون ها منتقل کنیم تا آنها نیروها را شناسایی کنند و آنها را در رقابت های شهرستانی، استانی و کشوری شرکت دهند تا خود را محک بزنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان تصریح کرد: یکی از خصوصیت های بارز این جشنواره پیوند این چشنواره و تعلق آن با کانون های مساجد است که توانسته تاثیرات بسیار خوبی در جامعه قرآنی ما داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه نقش کانون های مساجد در فعالیت های قرآنی کشور بسیار موثر است؛ افزود: با توجه به اینکه قرآن جایگاه و خواستگاه اصلی آن در مساجد و در دل مسجد است و این کانون ها در جوار مسجد فعالیت می کنند، بستر مناسبی را فراهم می کند که توسط این کانون ها معارف قرآنی و قرآن رو در سطوح مختلف جامعه و نهادینه شود.

 

بیکی گفت: اگر می خواهیم موضوع و مسئله ای فرهنگسازی شود، اگر از سنین پایین تر صورت گیرد بسیار موثر تر خواهد بود لذا برای گسترش هر فرهنگی، باید در یک سنین پایینی از افراد جامعه این فرهنگسازی صورت گیرد و قرآن به عنوان غذای روح بشریت باید ابتدا به کودکان خورانده شود.

 

وی افزود: هر کسی طبق شاکله خود عمل می کند و این شاکله سازی یعنی اینکه ما در طفولیت بتوانیم شاکله وجود نوجوانان را مطابق با فرامین قرآنی بسازیم تا اینها در بالادست بر اساس همان شاکله ساخته شده خود عمل کنند.

کد خبر 1106516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha