تمرکز بر مشترکات یکی از راه های رسیدن به وحدت است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه تمرکز بر مشترکات یکی از راه های رسیدن به وحدت دینی است، گفت: نقش علما و فرهیختگان در مسئله وحدت جامعه بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین « محمد عبادی زاده » در دیدار علمای اهل سنت استان هرمزگان ضمن تبریک هفته وحدت، نقش علما و فرهیختگان در مسئله وحدت جامعه را بسیار اثرگذار دانست و اظهار کرد: جامعه اهل سنت جزئی جدایی ناپذیراز وجود یک جامعه است.

 

وی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی برای هم افزایی ظرفیت های خود به یک استراتژی ثابت نیاز دارد، افزود: وحدت امت اسلامی یک استراتژی ثابت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه تمرکز بر مشترکات یکی از راه های رسیدن به وحدت دینی است، عنوان کرد: به هر میزانی که روی اختلافات  مذاهب تمرکز شود جامعه اسلامی از هم دور می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مشترکات امت اسلامی کم نیست چرا که پیامبر(ص)، کتاب الهی و دیگر اصول و فروع دین ما واحد است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده تاکید کرد: مسئله توهین به مقدسات به قومیتها به مذاهب اسلامی باید یک جرم تلقی شود و فقط در دایره ی حلال و حرام گنجانده نشود.

 

وی در پایان گفت: جامعه اهل سنت استان هرمزگان جامعه فرهیخته ای است که در حل مسایل و مشکلات مختلف حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و .. در کنار همدیگر هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1106582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha