آیین افتتاح مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار شد

با حضور«مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های مساجد کشور و متسابقین قرآنی از استان های کشور، آیین افتتاح مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، شامگاه سه شنبه (27 مهر) آیین افتتاح مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان با حضور مسئولین کشوری، استانی و 87 متسابق برگزار شد. در این مراسم «محمد ابدالی تکلو» بیان کرد: در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بیش از 12 هزار و720 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در 9 رشته به رقابت پرداختند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه مسابقه قرآنی مدهامتان در مرحله استانی به دلیل شرایط خاص کرونایی به صورت مجازی برگزار شد؛ گفت: با رقابت این 12 هزار و 720نفر در نهایت 87 نفر از خواهران و برادران به مرحله نهایی راه یافتند که مشهد افتخار میزبانی از این برگزیدگان در مرحله کشوری را دارد.

 

وی افزود: مسابقات قرآنی مدهامتان از فردا چهارشنبه 28 مهر ماه آغاز و تا شامگاه 29 مهر ادامه دارد و  ساعت 18 مراسم اختتامیه با معرفی و تقدیر از نفرات برتر برگزار خواهد شد.

 

چالش های جامعه اسلامی به دلیل فاصله از آموزه های قرآنی است

«مرتضی طاهریان» نیز در این مراسم بیان کرد: هنگام مواجه با مشکلات، با نگاهی دقیق می بینیم که با آموزه های قرآن کریم فاصله جدی گرفتیم، اگر مدعی دوستدار امام رضا (ع) هستیم باید همان سیره ای که حضرت در ارتباط با قرآن کریم داشتند را ما نیز داشته باشیم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه چالش هایی که جامعه اسلامی با آن مواجه است به دلیل فاصله گرفتن از آموزه های قرآنی است؛ گفت: مجموعه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور این افتخار را داشته و دارد که فعالیت های آن بر دو محور اصلی قرآن و عترت و در دو حوزه فرهنگی و فرهنگی بنا نهاده شده است.

 

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت؛ بیان کرد: برخی از افراطیون با سخنان و گفته های ناثواب خود شرایطی ایجاد می کنند که اختلافات بین شیعه و سنی تشدید شود بنابراین اگر مدعی پیرو قرآن و مکتب پیامبر (ص) هستیم باید به گونه ای دیگر رفتار و به گونه دیگری عمل کنیم .

 

طاهریان با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان به یک مسابقه معتبر در بین جامعه قرآنی کشور تبدیل شده است ؛ تصریح کرد: اگر امروز می بینیم در بسیاری از مساجد، ادارات، حسینیه ها و در هر محفلی که نماز جماعتی برپاست بعد از نماز جماعت یک صفحه قرآن تحت عنوان طرح «تلاوت نور» خوانده می شود به از برکات همت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه های ستادی و استانی است.

 

وی بیان کرد: هر کجا که فعالیت های ما با قرآن کریم و عترت پیوند داشته است آن فعالیت ماندگاری بیشتری داشته است و اثرگذاری آن فعالیت به مراتب بالاتر و بااهمیت تر است.

 

با واقعیت قرآن فاصله زیادی داریم     

حجت الاسلام «سید مسعود میریان» نیز در این مراسم با بیان اینکه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی از بهترین، قوی ترین و سرآمدترین دستگاهها و نهادهای قرآنی کشور محسوب می شود؛ گفت: تمام تلاش مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خدمت به قرآن است و امروز آنچه که در کانون های مساجد می بینیم، جز قرآن نیست.

 

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی بیان کرد: مسیری که کانون های فرهنگی هنری مساجد برای قرآنی شدن هر چه بیشتر مساجد طی می کنند، مسیر درست، کامل، دقیق، حساب شده، مطابق با آیات و روایات و چشم اندازهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب که حضرت آقا فرمودند: "جوانان باید تمدن ساز باشند و برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) کار کنند" است و بهترین مکان برای پیاده سازی این منویات مسجد است.

 

وی با بیان اینکه ما با واقعیت قرآن فاصله زیادی داریم و جامعه قرآنی ما هنوز درک نکرده که چه نعمت بزرگی خدا به او داده است؛ گفت: پیامبر (ص) فرمودند:" اگر خدا به فردی نعمت قرآن داد و او با خود فکر کرد آن تعمت بزرگ نیست، او آنچه که خدا آن را بزرگ شمرده کوچک شمرده و آنچه که خدا آن را کوچک شمرده او بزرگ شمرده است". در واقع بزرگترین لطف خداوند به انسان دادن نعمت قرآن است که متاسفانه ما توانایی بهره مندی از قرآن کریم را نداریم.

 

حجت الاسلام میریان، قرآن را ابزار هدایت انسان دانست و افزود: متاسفانه ما در تلاوت و حفظ قرآن متوقف شدیم و در مفاهیم آن غور نمی کنیم، ما گاهی با قرآن بازی می کنیم و مسابقات قرآن نیز بهانه ای برای بازی های ما شده است.

 

کد خبر 1106626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha