افشای پشت پرده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از زبان قرآن

دکتر عبدالباقی گفت: دشمنی ما با رژیم صهیونیستی یک کینه و یک دشمنی عادی نیست که بتوان آن را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ دکتر مریم عبدالباقی، استاد برجسته دانشگاه در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  با اشاره به پرهیز از عادی سازی روابط برخی از کشورهای اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: دشمنی ما با رژیم صهیونیستی یک کینه و یک دشمنی عادی نیست که بتوان آن را برطرف کرد رژیم غاصب صهیونیستی نژادپرستی، ترور، عهدشکنی، توطئه  و تصرف سرزمین های اسلامی را جز باور و عقیده خود می داند لذا با چنین رژیمی هیچگاه نمی توان  مصالحه کرد و روابط عادی داشت.

 

 وی افزود: قرآن کریم به انگیزه های متعددی اشاره می کند که چطور مسلمانان با دشمنان،به عادی سازی روابط  می پردازند بر همین اساس قرآن کریم این موضوع را ناشی از کمی توکل به خدا و باور نکردن باورهای الهی می داند. کسانی که در قلبشان مرض شک وجود دارد از اینکه به سمت یهود و نصارا نرود میترسند در حالی که انسان مومن متوکل هیچ‌گاه ترسی از دشمنان اسلام ندارد.

 

این استاد دانشگاه عنوان کرد:  قرآن کریم در سوره مبارکه محمد صلی الله علیه و آله و سلم پرده از قرارهای پنهانی سران خودباخته با دشمنان برمیدارد و یکی از انگیزه های مهم تمایل برخی از کشورهای اسلامی به سوی دشمنان و به خصوص رژیم صهیونیستی همین موضوع است قرآن کریم یکی از مهمترین دلایل وابستگی مسلمانان به دشمنان را وابستگی به مال و ملال دنیا مطرح می کند و اذعان دارد که برخی از افراد حاضرند جز خوالف باشند. این در حالی است که خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت فرموده مجاهدین  نسبت به قاعدین درجه بالاتری دارد اما با این حال برخی از افراد حاضر به جز قاعدین باشند.

 

وی افزود: وابستگی به کشورهای قدرتمند یکی دیگر از دلایل تمایل برخی از حکومت های اسلامی برای عادی سازی روابط با اسرائیل است چرا که بسیاری از این حکومت ها با وجود آمریکا زنده هستند برای حفظ حیات خود مجبورند به خواسته‌های استکبار جهانی تن دهند خیلی وقت ها دشمن برای مجامع اسلامی تصمیم سازی می کند و آنها را در عمل انجام شده میگذارد از این رو جوامع اسلامی باید از قبل خود را قوی کرده باشند تا در مقابل این خواسته ها  ایستادگی کنند.

 

 

عبدالباقی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید بدانند زیر عهد و پیمان با دشمنان نروند و اگر به پیمانی پایبند هستند این پایبندی تا زمانی معنا دارد که دشمن هم به خواسته های آنها پایبند باشداما متاسفانه استکبار جهانی در عمل به عهد خود وفا نمی کند و با ابزار قوی رسانه‌ای همه دنیا را مجاب می کند که طرف مقابل به عهد و پیمان خود عمل نکرده است.

 

 وی خاطرنشان کرد: رژیم  صهیونیستی زیاده خواهی و دشمنی با مسلمانان را عقیده و اعتقاد خود می داند از اینرو هیچگاه نمی‌توان با آن روابط عادی داشت و تنها گروه‌ها و کشورهایی با این رژیم غاصب روابط عادی برقرار می کنند که دست در دست استکبار جهانی داده باشند.

کد خبر 1106719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha