علمای دین باید  با هم متفق و نزدیک باشند

آیت الله علما، گفت: علمای دین باید در تمام کشورهای اسلامی با هم متفق و نزدیک باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان درکرمانشاه، در آیین جشن وحدت که به همت امام جمعه شهرستان پاوه و با حضور شخصیت های استان پیش ازظهر امروز برگزار شد، از علما به عنوان وارثان انبیا یاد شد.
 

 

آیت الله مصطفی علما گفت : اگر امروز علمای دین باید بهم نزدیک و حول محور دین روشنگری نمایند به واسطه این است که علما وارثان پیامبران می باشند.
 

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عظمت و اهمیت اسلام افزود: مهم است که همه ما بتوانیم اسلام را معرفی کنیم، زیرا اسلام دین پیامبر خاتم (ص) است و باید بدانیم سخنان عادی پیامبر اسلام (ص) با تکیه به وحی بود و لذا زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) برای همه ما حجت است.
 

 

وی تاکید کرد: امام راحل چون سر سفره اسلام رشد و نمو پیدا کرده بود، لذا تمام تصمیمات حکومتی خود را با توجه به اسلام انجام می داد.
 

آیت الله علما تصریح کرد: امروز شرق و غرب برای تعالی انسان به بن بست رسیده اند و فقط اسلام است که با اتکا به وحی برنامه دارد چون اسلام با منطق و فطرت عالی ترین مضامین را دارد، اگر ما محتوی و قدرت و توان علمی نداشته باشیم نمی توانیم استدلال داشته باشیم و موزانه قدرت را نمی توانیم به نفع خودمان تغییر دهیم.
 

 

وی در خصوص اهمیت وحدت و سیر تاریخی آن بیان کرد: از دیر باز یعنی زمان شیخ طوسی تا به امروز بر محور وحدت سخن ها گفته اند و امام راحل آمد تمام این برنامه ها را کاربردی نمود و وحدت را نمود عینی بخشیدو باید ما علما برای حفظ اسلام و عظمت اسلام اهل خطر کنیم، باید برای اسلام جان خود را فدا نماییم.
 

 

امام جمعه کرمانشاه پیرامون اهمیت تذکرات علمای دین گفت: تذکر در سیره پیامبر و معصومین(ع) بوده است زیرا بسیار مهم است تذکر برای رسیدن به وحدت و این که وحدت عظمت مسلمین را متجلی می کند ، اسلام سرمایه داراست، قوت دارد، محتوی دارد، لذا این همه عظمت که متصل به آسمان است باید با آموزش و روشنگری علما برای مردم و خصوصا جوانان اعلام شود.
 

 

آیت الله علما پیرامون عظمت جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر می بینم امروز ایران اسلامی ابر قدرت شده متکی به اسلام است و این قدرت اسلام است که خود را در برنامه های جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد.
 

کد خبر 1106747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha