مسابقات مدهامتان موجب تقویت معارف قرآنی جامعه می شود

حجت الاسلام پهلوانی گفت: مسابقه قرآنی مدهامتان موجب تقویت معارف قرآنی در سطح جامعه، رشد و کشف استعدادهای بچه های مسجدی در زمینه های مختلف می شود.

حجت الاسلام «احمد پهلوانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از مسابقات بزرگ قرآنی کشور محسوب می شود که توسط کانون های مساجد و با هدف جذب نوجوانان و جوانان مسجدی ایجاد شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان در سال 1389 میزبان مسابقات قرآنی مدهامتان بوده است؛ گفت: این مسابقه برکات فراوانی دارد و موجب تقویت معارف قرآنی در سطح جامعه ، رشد و کشف استعدادهای بچه های مسجدی در زمینه های مختلف می شود.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت متنوع فرهنگی و هنری خود در مساجد توانسته نوجوانان زیادی را جذب کند، برخی از افراد اگر چه به دلیل فعالیت های هنری وارد کانون شده بودند اما در مسیر قرآنی قرار گرفتند و اکنون از حافظان مطرح کشوری هستند و این نشاندهنده نقش اثر گذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه قرآنی می باشد.

 

حجت الاسلام پهلوانی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور در دل روستاها و مناطق دور افتاده موجب شناسایی و جذب استعدادهای نوجوانان و جوانان گمنام شده و توانسته از طریق مسابقه قرآنی مدهامتان به جامعه قرآنی کشور معرفی نماید.

 

وی با اشاره به مزیت های مسابقه قرآنی مدهامتان نسبت به مسابقات قرآنی دیگر مجموعه ها؛ گفت: این مسابقات در رده سنی زیر 16 سال برگزار می شود، وقتی افراد در سنین پایین تر چذب فعالیت های قرآنی می شوند علاوه بر اینکه فرد از نظر شخصیتی تفکر قرآنی پیدا می کند، در جامعه نیز فردی با رفتار، منش و کردار قرآنی خواهد بود؛ ضمن اینکه چون این مسابقه برای بچه های مسجدی است، فرد برگزیده خود نقش مروج فرهنگ قرآنی در مسجد خود خواهد داشت و افراد زیادی را به سمت قرآن آموزی جذب خواهد کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1106927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha