الگوی مناسب از عوامل موثر در تربیت کودک است

حجت الاسلام دستداده گفت: یکی از عوامل موثر در تربیت کودک، الگوی مناسب است چرا که شخصیت کودک در دوران اول زندگی به راحتی شکل می گیرد.

حجت الاسلام «زین العابدین دستداده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: یکی از عوامل موثر در تربیت کودک، الگوی مناسب است چرا که شخصیت کودک در دوران اول زندگی به راحتی شکل می گیرد و هر کسی به نحوی با او در ارتباط است را الگوی خویش قرار می دهد.

 

این کارشناس مذهبی افزود: دوره کودکی که می توان گفت طولانی ترین و بهترین دوره زندگی بشر است بهترین فرصت جهت بهره ور ساختن حیات و زندگی است.

 

وی بیان کرد: کودک در این دوره به پدر و مادر خود متکی است و دوران اتکا کودک به وادلین طولانی بوده و بنابراین فرصت تربیت نیز طولانی است و اگر این فرت به طور شایسته بهره برداری شود بهترین نتایج و ثمرات تربیتی به دست می آید.

 

حجت الاسلام دستداده عنوان کرد: در سنین کودکی و نوجوانی رفتار پدرو مادر تنها الگوی مهم فرزند بوده و تقریبا بدون کم و کاست از آنها تقلید می کند و به همین علت است که نوجوان اگر در خانواده ای پرخاشکر و تندخو رشد و نمو کرده باشد او نیز معمولا پرخاشگر می شود و اگر خانواده اش با آرامش و ادب متقابل زندگی را طی کرده باشند وزین وباوقار و دوست داشتنی است.

 

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که اگر در خانواده ای بین پدر و مادر اختلاف بوده و دائم با حضور کودکان به دعوت کردن و بی حرمتی به یکدیگر می پردازند کودک نیز به همان صورت تربیت می شود و با افراد موجود در محیط اطراف خود همانگونه برخورد می کند که والدینش با هم برخورد می کنند.

 

این کارشناس مذهبی گفت: اگر والدین با رفتار و کردار صحیح خود بتوانند کودکانشان را به اعمال نیک و پسندیده عادت دهند بزرگترین نقش را در آینده آنان ایفا کرده اند.

 

وی در پایان اظهار کرد: بنابراین اگر می خواهیم فرزندان مودب، موفق و پر تلاشی داشته باشیم باید با اعمال، رفتار و گفتار الگوی مناسبی برای آنان بوده و به انجام خوبی ها با روش های مناسب عادت دهیم.

 

کد خبر 1107016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha