فیلم‌ کوتاه «دیجامه» در مسیر اسکار

میردریکوند از راهیابی فیلم کوتاه «دیجامه» به جشنواره آستین خبر داد و گفت: این جشنواره بین‌المللی، یکی از جشنواره‌های مورد تائید آکادمی اسکار است که از بین فیلم‌های راه یافته، یک فیلم را به آکادمی جوایز اسکار، جهت رقابت در آن رویداد معرفی می‌کند.

«امیرعلی میردریکوند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، از راهیابی فیلم کوتاه دیجامه به جشنواره بین‌المللی آستین خبر داد و اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم آستین، یکی از جشنواره‌های مورد تائید آکادمی اسکار است که از بین فیلم‌های راه یافته، یک فیلم را به آکادمی جوایز اسکار، جهت رقابت در آن رویداد معرفی می‌کند.

 

کارگردان و نویسنده فیلم کوتاه دیجامه با اشاره به اینکه بیست و هشتمین دوره جشنواره آستین از ۲۱ تا ۲۸ اکتبر در آستین تگزاس برگزار می‌شود افزود: این جشنواره تمرکز ویژه‌ای بر فیلمنامه‌نویسی دارد و به جشنواره فیلمنانه‌نویسان دنیا معروف است.

 

وی با بیان اينکه فیلم کوتاه «دیجامه» در مورد جوانی امروزی است که در یک اتاق قدیمی با وسایل شکاری که پدربزرگش استفاده می‌کرده روبه‌رو می‌شود و به بررسی آنها می‌پردازد اذعان کرد: این فیلم برای حفظ محیط زیست و به ویژه حمایت از پرندگان ساخته شده و دارای زیرمتنی اجتماعی است.

 

میردریکوند تصریح کرد: فیلم کوتاه «دیجامه» تاکنون از چهار جشنواره جهانی کاندیدای جایزه بهترین فیلم شده و در جشنواره‌های مختلفی در ایران، ایتالیا، فرانسه، مراکش، رومانی، عراق، اوکراین، انگلستان، دانمارک، آمریکا، مکزیک، اسپانیا و استرالیا حضور پیدا کرده که به عناوینی از جمله جایزه بهترین فیلم بین‌الملل از جشنواره فلوریو استرالیا، جایزه بخش فیلم جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، جایزه جشنواره ملی تولیدات رسانه‌ای اصفهان، جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره بین‌المللی فیسم مراکش، کاندیدای بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی سبز ایران و کاندیدای بهترین فیلم از جشنواره بین المللی نبرودی ایتالیا دست یافته است.

 

وی با بیان اينکه «مصطفی شهاوند» و «ابوالقاسم قاسمی» در فیلم کوتاه «دیجامه» ایفای نقش کرده‌اند یاد آور شد: «لیلا براتی» تصویربردار و تدوینگر این فیلم بوده و همچنین «میلاد احسانی‌نسب» صدابرداری و «حسن مهدوی» صداگذاری این اثر را بر عهده داشته‌اند.

 

کد خبر 1107371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha