به وعده های آمریکا و اروپا اعتمادی نیست 

حجت الاسلام حسن سالاری گفت: رفع تحریم دست دشمن بوده و خنثی کردن تحریم‌ها دست ما است و عدم اعتماد به دشمن باید به عنوان یک راهبرد دائمی مدنظر دولتمردان و به ویژه دولت مردمی و انقلابی باشد و بر همین مبنا به وعده های آمریکا و اروپا اعتمادی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳۰ مهرماه حجت الاسلام «حسن سالاری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: رئیس جمهوری در ۲۵ مهر ماه محمد مخبر معاون اول خود و فرمانده قرارگاه اقتصادی را مامور عملی کردن راهبردها خنثی سازی تحریم ها کرد این اقدام گامی اولیه و البته لازم است که باید به درستی و محکمی برداشته شود.


امام جمعه موقت آسمینون افزود: در خصوص خنثی سازی تحریم ها رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار خانواده معظم شهید سلیمانی بیان داشتند رفع تحریم دست دشمن بوده و خنثی کردن تحریم‌ها دست ما است و عدم اعتماد به دشمن باید به عنوان یک راهبرد دائمی مدنظر دولتمردان و به ویژه دولت مردمی و انقلابی باشد و بر همین مبنا به وعده های آمریکا و اروپا اعتمادی نیست.


 وی تاکید کرد: واقعیت این است که ایران عزیز دارایی‌های انسانی و امکانات بی شماری دارد که بی بدیل است و مهمترین آنها وجود جوان مومن انقلابی وطن خواه است که به شعار راهبردی ما میتوانیم باور قلبی دارند.


 حجت الاسلام سالاری ابراز کرد: تخلفات بانک مرکزی، اختلال و اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت سازمان یافته بدترین ضربات را به تولیدکنندگان و مردم وارد کرد.


خطیب موقت جمعه آسمینون ادامه داد: این امر سوء استفاده از قدرت و خیانت به بیت المال است اما نقش مجلس و دولت در پیشگیری و مقابله با فساد و گسترش آن تاثیر گذار است این مجلس و دولت هستند که باید بسترهای فساد را محدود کنند و زمینه های فساد اداری و اقتصادی و فرهنگی را برچینند که گام های خوبی مجلس و دولت انقلابی برداشتند.


 وی اظهار کرد: ریشه کن کردن فساد در شرایط کنونی مهمترین ماموریت دستگاه قضا به شمار می‌رود بنابراین اولویت و فوریت دارد.


حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین میدان‌های مواجهه عاقلانه و شجاعانه با دانه درشت ها و به رسمیت نشناختن خط قرمزهای ساختگی است بنابراین بازداشت و محاکمه مسئولین رده بالای جرایم مالی و دست اندازی آنها به بیت المال محرز شده بود.


امام جمعه موقت آسمینون اضافه کرد: از بین بردن حاشیه امن یقه سفیدها و سفارش شده ها همواره یکی از مطالبات مردم از قوه قضائیه بوده و ورود به حیاط خلوت آنها دلگرمی مردم نسبت به قوه قضائیه را افزایش داده و البته انتظارات را بالا برده است.


وی یادآور شد: طی ماه‌های گذشته حملات سازمان یافته‌ای علیه شیعیان در کشورهای مختلف منطقه به راه افتاده است که تشدید تنش های مذهبی از توطئه های استکبار جهانی است.


حجت الاسلام سالاری بیان کرد: ۱۶ مهرماه انفجار انتحاری در مسجدی در ولایت قندوز در شمال افغانستان حداقل ۱۵۰ شهید و مجروح را به دنبال داشت و یک هفته بعد در مسجد شیعیان در ولایت قندهار که منجر به شهادت ۷۷ نفر از شیعیان افغانستان  شد در پس این حملات سازمان یافته کسی جزء گروه تروریستی داعش نیست.


خطیب موقت آسمینون افزود: پس از پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان بسیار فعال و پرتحرک شده است نیست حملات علیه گروه های شیعی در افغانستان و لبنان نه ‌تنها سازمان یافته است که به نظر می‌رسد این حوادث قطعا یک توطئه هماهنگ و پازل سیاسی بزرگ استکبار جهانی برای کشورهای منطقه است.


وی در خاتمه ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، عنوان کرد: از منظر قرآن کریم یکی از شاخص ترین ویژگی های پیامبر اسلام اخلاق زیبا و برخورد محبت آمیز با دیگران بوده است پیامبر اکرم با داشتن این فضیلت ستودنی توانست در طول ۲۳ سال دل‌های بسیاری را به خود شیفته کند و به صراط مستقیم هدایت کند.

کد خبر 1107376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha