تنش‌های مذهبی در جهان اسلام به‌ویژه افغانستان در حال شکل‌گیری است

حجت الاسلام بارانی با اشاره به ایجاد شکاف و ناامن کردن منطقه بین کشورها توسط دشمن گفت: تنش‌های مذهبی در جهان اسلام به‌ویژه افغانستان در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «محمد بارانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر  از شکل گیری تنش‌های مذهبی در جهان اسلام به‌ویژه افغانستانخبردادوگفت: متأسفانه طی هفته‌ای که گذشت شیعیان بسیاری در عملیات انتحاری مسجد زخمی یا به شهادت رسیدند این حملات سازمان‌یافته از سوی داعشی که دست‌پرورده آمریکا است.

 

امام جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه خروج آمریکا از افغانستان به معنای پایان کار نیست بلکه اجرای طرح جدید را برای جبران این شکست در سر می‌پرورانند اضافه کرد: راهبرد آمریکایی‌ها در افغانستان تداوم بی‌ثباتی و جنگ داخلی است که نگذارند حکومت اسلامی در این کشور شکل گیرد.

 

وی مشغول کردن کشورهای همسایه برای اینکه آن‌ها احساس تهدید از داعش کنند را دیگر راهبرد آمریکا عنوان کردوافزود: دشمن کور خوانده چراکه ایران داعش را در منطقه شکست داده و یقیناً در افغانستان نیز شکست خواهد خورده است.

 

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه باید این جنایات را به سرچشمه این جانیان که آمریکا است نسبت داد و آن را محکوم کرد، اضافه کرد: در این بین باید از وزارت بهداشت نیز تقدیر داشت که مجروحان این عملیات انتحاری را در بیمارستان بقیه الله درمان کرد تا مشکل این عزیزان حل شود.

 

انتصاب شهردارو کیفیت نان  درشهرستان مهدیشهر از دیگر مواردی بود که خطیب جمعه این شهرستان به آن اشاره داشت.

کد خبر 1107434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha