برگزاری مسابقه قرآنی و هنری «عطر همدلی» در ایجرود

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجرود با همکاری کتابخانه های عمومی اقدام به برگزاری مسابقه قرآنی و هنری با عنوان «عطر همدلی» در این شهرستان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود در خصوص این مسابقه به خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی ها حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار است، پیام آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمانها و مکانها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نوپای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارائه شده از طرف پیامبر خاتم (ص) می باشد.

 

احسان پیشکاری افزود: نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت ها و نکاتی ظریف است که توجه و التفات به آنها برکات مضاعفی را در بهره مندی از میلاد دردانه هستی، نبی الرحمه و رحمه للعالمین نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد.

 

وی گفت: نگاه هفته وحدت نگاهی وحدت آفرین در همه مشترکات موجود در جهان اسلام و مسلمانان است، نگاهی که به تعبیر امام علی (ع) موجب می شود تا دست قدرت و توانای پروردگار در جمعیت و جماعت اسلام تجلی کند. نگاهی که اختلاف و تنش و تک‌روی را در جهان اسلام و نقشه استکبارگران زمانه بر کاروان اسلام را معرفی می‌کند.

 

پیشکاری هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی هرچه بیشتر آحاد مردم منطقه خصوصاً نسل جوان که مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بوده با سیره و زندگی پیامبر اعظم (ص) دانسته تا انشاا... در سایه وحدت و همدلی در کلام وحی بتوانیم صلابت، قدرت و اتحاد در جامعه اسلامی را حفظ نموده و نشان دهیم که کسی نمی‌تواند به این سرزمین ولایی چشم طمع داشته و اجازه نخواهیم داد در آن تفرقه ایجاد شود.

 

گفتنی است علاقمندان می‌توانند تا 6 آبان ماه در فضای مجازی با تلاوت آیاتی از سوره محمد (ص) و یا با به تصویر کشیدن تراوش های فکری خود در قاب نقاشی با محوریت هفته وحدت و پیامبر مهربانی در این مسابقه قرآنی و هنری شرکت نموده و به 4 نفر از عزیزان شرکت کننده به قید قرعه و به رسم یادبود هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

کد خبر 1107592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha