۲۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کوهرنگ دایر است

غیبی پور بابیان اینکه ۲۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کوهرنگ دایر است گفت: تمامی فعالیت کانون ‌ها در قالب سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌شود.

«روح الله غیبی پور» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد بابیان اینکه مساجد پایگاه ‌های فرهنگی اسلامی هستند، اظهار داشت: نخستین اقدام پیامبر اکرم (ص) ساخت مسجد بود؛ از آنجا که مساجد باید پایگاه باشند اولویت با مسجد سازی، حفظ مساجد و دین است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: مساجد از دیرباز در فرهنگ اسلامی به عنوان مامنی برای ارتقا بعد معنوی و روحی افراد تلقی شده و در این راستا توانسته‌ اند نقش محوری خود را در عرصه‌های مختلف به ثبت برساند و امروزه هم مساجد این جایگاه مهم و استراتژیک خود را از دست نداده است.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی ائمه جماعات و هیئت امنا در اداره امور مسجد و رشد و توسعه آن اظهار داشت: همه ارکان مسجد باید با همدلی و اتحاد در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد تلاش کنند.

 

غیبی پور بابیان اینکه مسجد می‌تواند محور فعالیت‌ها واقع شود، ادامه داد: مسجد محور وحدت و انسجام مسلمانان و قرارگاهی برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: بابیان اینکه ۲۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کوهرنگ دایر است گفت: تمامی فعالیت کانون ‌ها در قالب سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌شود.

 

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان مناطق شهری و روستایی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، اذعان داشت: کانون های مساجد شهرستان و کوهرنگ در مناسبت های مختلف دینی و مذهبی با کمک خیرین  اقدام به جمع آوری کمک های مردمی برای توزیع بین اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا می کنند.

 

کد خبر 1107711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha