هفته ای سه تا چهار درصد به جمعیت واکسینه شده های استان کرمان اضافه می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به صورت هفتگی سه تا چهار درصد به جمعیت واکسینه شده های استان اضافه می شود و مرگ و میر بیماران کرونایی در هفته گذشته در استان کرمان نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نشست ستاد استانی مدیریت کرونا بر اساس معمول شنبه های هر هفته، اول آبان ماه نیز با حضور استاندار برگزار شد.

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد با ارائه گزارشی تقریباً مشابه هفته قبل اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمان ضعیف و حدود 43 درصد است که باید توجه ویژه ای به این مسئله بشود و با توجه به اینکه نگرانی از وضعیت بیماری در کشور و روند صعودی یا توقف شیب نزولی وجود دارد، باید این وضعیت را مدیریت و موارد بهداشتی را رعایت کرد.

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با افزودن این مطلب که به صورت هفتگی سه تا چهار درصد به جمعیت واکسینه شده های استان اضافه می شود؛ افزود: مرگ و میر بیماران کرونایی در هفته گذشته در استان کرمان نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافت.

 

 

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به یک میلیون و 840 هزار نفر در استان کرمان نوبت اول و قریب به 980 هزار نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که در استان 72 درصد نوبت اول و نزدیک به 33 درصد نوبت دوم واکسیناسیون انجام شده است.

 

 

رشیدی نژاد آمار واکسیناسیون در شرق استان را کمتر از دیگر جاها دانست و گفت: از رؤسای دانشگاه ها و ائمه جمعه درخواست کردیم برای ترغیب مردم به واکسیناسیون اقدام کنند.

 


محمدصادق بصیری، جانشین استاندار در ستاد کرونا هم با اشاره به هفته بیمه سلامت گفت: بیش از 62 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و با حذف دفترچه بیمه، وضعیت خدمت رسانی بهتر شده و ساکنان روستا و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت بیمه رایگان دارند.

 


علی زینی وند، استاندار کرمان هم تذکرات همیشگی را یادآور شد و بر لزوم واکسینه شدن اتباع مجاز و غیرمجاز در استان تأکید کرد.

 

 

کد خبر 1107781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha