کمبود تخت بیمارستانی از معضلات حوزه بهداشت و درمان

حسینی با بیان اینکه ۱۰ شهرستان در خوزستان فاقد بیمارستان هستند گفت: ما در مجلس یازدهم به دنبال آن هستیم نقطه ای برسیم که در اهواز با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» در خصوص وضعیت تخت های بیمارستانی در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان در حوزه بهداشت و درمان دچار عقب ماندگی هایی است که به دلایل مختلف روی داده، بعد از دفاع مقدس و دوره سازندگی و همچنین با افزایش جمعیت وضعیت بیمارستانی و تخت‌های بیمارستانی در این استان بر اساس استانداردها افزایش نیافته است.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین محورهای پیگیری ما در مجلس یازدهم موضوع بهداشت و درمان است که با شروع ویروس کرونا کمبود تخت های بیمارستانی در خوزستان به ویژه در اهواز بسیار محسوس و ملموس بود و در دولت قبلی و دولت فعلی جلسات بسیاری برای افزایش تخت های بیمارستانی برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه 10 شهرستان در خوزستان فاقد بیمارستان هستند اضافه کرد: یکی از برنامه های ما این است که طرح جایگزین بیمارستان های قدیمی اجرا شود، بیمارستان های گلستان و رازی از نظر قدمت قدیمی هستند و نیاز به جایگزین دارند که برای این مهم مجوز دریافت شده است.

 

حسینی عنوان کرد: در شهرهای باوی و حمیدیه مجوز ساخت بیمارستان را دریافت کردیم که به زودی کلنگ زنی آن اجرا می شود در کارون نیز بیمارستان سینا توسعه خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه نباید ظرفیت بخش خصوصی در موضوع بیمارستان ها را فراموش کنیم یاد آور شد: ما در مجلس یازدهم به دنبال آن هستیم به نقطه ای برسیم که در اهواز با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نباشیم.

 

کد خبر 1108044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha