ضرورت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در فهمای ۱۴۰۰

ابدالی پوربا اشاره به اهمیت تقویت دوره های آموزشی و توجیهی ویژه مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: باید از فرصت باقی مانده برای تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بهره گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز( 3 آبان)جلسه شورای اداری استان، با اشاره به فرصت 56 روزه تا پایان فهمای 1400، اظهار داشت: تقویت تعامل کارشناسان با مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد ضروری است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود:باید از بستر فضای مجازی برای تقویت برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه فهمای 1400 چند شاخصه نسبت به دو دوره گذشته دارد، بیان کرد:  در پی آسیب شناسی دوره های قبلی در گفتگو با مدیران استانی ستاد، مدیران کانون ها و ... تحولاتی اعمال می شود؛.

ابدالی پوربا بیان اینکه مرحله استانی تا دی ماه برگزارمی شود، افزود: بعد ازمرحله استانی مرحله  ملی برگزار می شود.

وی  همچنین با اشاره به اینکه برای کانون های روستایی یک ضریب هشت درصدی به تناسب محدودیت های آنها اعمال خواهد شد، ابراز کرد: علاوه بر این، به هر رواق 1400 امتیاز اختصاص  یافته که جمعا 16800 می شود و 3200 امتیاز هم برای شبکه سازی و ساماندهی کانون ها در نظر گرفته شده است که جمعاً 20 هزار امتیاز می شود.

ابدالی پور افزود: طبق سند تحول ستاد به فعالیت های ابتکاری و خلاقیت کانون ها توجه ویژه شود، از این رو، در فهمای 1400 هر کانون در هر رواق می تواند دو فعالیت ابتکاری و خودجوش را بارگذاری کند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به ویژگی های فهمای 1400، اظهار کرد: ویژگی فهمای 1400 به تناسب کیفی سازی، توجه به فعالیت های میدانی است شروع فهما به ویژه در سال دوم و ایران قوی همزمان با شیوع کرونا بود که به دلیل تعطیلات موقتی مساجد و وضعیت قرمز برخی مناطق، برنامه های حضوری کمتر اجرا شد اما امسال فضا بهتر است.

وی ادامه داد: بخشی از این فعالیت ها با محوریت مساجد در فضای باز انجام می شود مثل اجرای سرود همچون تجربه موفق این اجراها در دهه کرامت همچنین است اجرای تئاترهای میدانی و ... با فروکش کردن موج کرونا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دوباره فعالیت های میدانی مثل طرح تلاوت نور، نهج البلاغه خوانی و صحیفه سجادیه خوانی، شنبه های کتاب، سه شنبه های تکریم را به فضای حضوری می بریم.

 

کد خبر 1109139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha