تمدید مهلت شرکت دریازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

حسنی خونسار، گفت: با توجه به لزوم فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی در زمینه کتاب و کتابخوانی در این شرایط کرونا، مهلت ثبت نام و شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را تا ۳۰ آذر ماه تمدید کرد.

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: با توجه به استقبال مردمی و شرایط ویروس کرونا در جامعه و ایجاد زمینه فعالیت های مجازی با تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره رضوی، مهلت ثبت نام و شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۰ آذر ماه تمدید شد.

 

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود:یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، با انتشار فراخوانی از ۲۲ خرداد ماه همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به فعالیت کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شش عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است.

 

حسنی خونسار تصریح کرد:  این جشنواره که از ششمین دوره خود زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شده، طی ۵ سال اخیر با افزایش چشمگیر آمارهای کمی و کیفی در کشور همراه بوده، بطوریکه ششمین دوره این جشنواره با مشارکت بیش از ۲۳۵ هزار نفر، هفتمین دوره با مشارکت بیش از ۶۴۸ هزار نفر، هشتمین دوره با مشارکت بیش از ۵۵۸ هزار نفر، نهمین دوره با مشارکت بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برگزار شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن  اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره علی رغم مشکلات و چالش‌های پیش رو به واسطه شیوع بیماری کرونا در کشور باعث حذف بخش مکتوب این جشنواره و تمرکز بر شرکت از طریق فضای مجازی منجر شد، و در استان کرمانشاه هم در دوره قبل این جشنواره تعداد ۲۷ هزار نفر شرکت کردند.

 

وی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی ارزشی فراوان می یابد که هم به مقوله کتاب و کتابخوانی می پردازد و هم زمینه ساز آشنایی بیش از پیش با سیره زندگانی ائمه اطهار(ع) به ویژه وجود مقدس هشتمین امام همام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می شود.

 

 

 

کد خبر 1109455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha