بیش از ۹۱ درصد دانش‌آموزان جنوب کرمان واکسینه شده‌اند

علی اصغر خیرخواه گفت: قریب  ۹۱/۵درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله جنوب استان کرمان نوبت اول واکسن را دریافت کردند.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره آخرین اخبار مربوط به واکسیناسیون دانش آموزان، گفت: قریب 91/5  درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله نوبت اول واکسن را دریافت کردند و واکسیناسیون دانش آموزان تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دارد.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که اجباری در واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست، اظهار کرد: تنها راه مبارزه با کرونا در حال حاضر واکسیناسیون است، والدین و دانش‌آموزان به شایعات توجه نکنند.


وی ضمن توصیه به والدین دانش آموزان جهت واکسیناسیون اضافه کرد: مدیران مدارس وعامل اجرایی و داش آموزان هوار باید به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشند.


خیرخواه ابراز کرد: تاکنون بیش از  80 درصد از مادران باردار زیر پوشش این دانشگاه در جنوب استان کرمان نسبت به بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پیرامون واکسیناسیون مادران باردار، افزود: واکسیناسیون مادران باردار زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و تاکنون 6 هزار و 110 نفر از آنها واکسن کرونا تزریق کرده اند.


وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان را زیر پوشش دارد که در شهر جیرفت میزان پوشش واکسیناسیون مادران باردار قریب به 80 درصد است.


خیرخواه ادامه داد: بر خلاف شایعات و نگرانی های بی اساسی که در فضای مجازی برای ترس از واکسن منتشر می شود، تزریق واکسن کرونا برای حفظ ایمنی و سلامت مادر و جنین ضروری بوده و تاکنون در جنوب استان کرمان هیچ مشکل و عارضه ای در دوران بارداری گزارش نشده است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری تا هفته 39 بلامانع است.


خیرخواه عنوان کرد: از 57 هزار و 39 هزار نفر جمعیت سالمند جنوب استان کرمان بیش از 49 هزار و 667 نفر، معادل 89.65 درصد جمعیت تا امروز در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده اند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سالمندان را یکی از قشر‌های تاثیرگذار جامعه، برشمرد و تاکید کرد: حفظ سلامت این گروه، به دلیل اهمیت حفظ سلامت خانواده‌ها، بسیار مهم است.

وی در خاتمه گفت: افرادی که گروه سنی آنها برای دریافت واکسن اعلام شده می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir درخواست نوبت کرده و با دریافت پیامک برای واکسیناسیون اقدام کنند.

کد خبر 1109691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha