فرهنگ جهاد و شهادت برنده‌ترین سلاح در برابر یاوه‌گویان است

حجت الاسلام موسوي شهدای عرصه هنر را الگويي براي هنرمندان جامعه عنوان کردوگفت: فرهنگ جهاد و شهادت برنده‌ترین سلاح در برابر یاوه‌گویان است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی» در دیدار با خانواده معظم شهیدان «حمید و مجید قدس» در سمنان با اشاره به الگو بودن شهدا برای نسل جوان در جامعه امروزی بیان کرد: شهیدان قدس از شهدای هنرمند در سمنان هستند که می توانند الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان و نوجوان باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه ادامه راه شهدا در عرصه فرهنگ و هنر می‌تواند بسیاری از مشکلات این عرصه را برطرف کند افزود:هنرمندان شهید ما در مدت ۸ سال دفاع مقدس برای اجرای کار هنری خود هیچ گونه مزد و پاداشی طلب نکردند و بدون منت هنر خود را خدمت تعالی و پیشرفت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دادند و پیمان‌نامه خود را با خون خود امضاء کردند و تا آخر لحظات زندگی از خط ولایت جدا نشدند به همین خاطر گرامیداشت یاد و خاطره آنان یک وظیفه انقلابی و الهی است.

 

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه نساء اظهارداشت: تکریم خانواده معظم شهدا وظیفه مهمی است که همه مردم ما باید به آن توجه داشته باشند و بچه های مسجد نیز نسبت به تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران اقدامات خوبی را انجام می دهند.

 

حجت الاسلام موسوي تصریح کرد:احترام به خانواده‌های معظم شهدا و برگزاری مراسمات گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نشان از قدرشناسی مردم از قهرمانان ملی و ایثارگران است چرا که این ملت به خوبی می‌دانند که فرهنگ جهاد و شهادت برنده‌ترین سلاح در برابر یاوه‌گویان  و سلطه‌جویان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  بیان کرد:هنرمندان شهید انسان‌های فرهیخته و با بصیرتی بودند که دفاع از مملکت را آگاهانه انتخاب کرده و در کنار شرکت در نبرد جنگ مثل سایر رزمندگان،با هنر خود شور و شوق فراوانی در میان سایر رزمندگان به وجود آوردند و  بازماندگان همین نسل با خلق آثار هنری  در مورد شهید و شهادت، فرهنگ  ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشتند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: این طرح در سال ۱۴۰۰ با عنوان «شکوه مادری» با تکریم از مادران و همسران شهدا با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،بنیاد شهید و امور ایثارگران و قرارگاه ملی جمعیت برگزار می شود.

کد خبر 1110017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha