خدمت بی منت به مردم باید از اولویت های فرماندهان سپاه باشد

سردار سلامی با بیان اینکه به همه فرماندهان تاکید می کنم که با مردم، در میان مردم و با سختی های آنها سهیم و هم درد شوند و درمان سختی های آنان باشند؛ گفت: امروز همه مسئولین نظام تحت هدایت های امام انقلاب عزم و اراده خدمت بی منت به مردم را دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار سرلشکر « حسین سلامی » امروز چهارشنبه (۵ آبان) در مراسم آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه امام رضا (ع) که در مجتمع آیه ها برگزار شد؛ بیان کرد: خراسان قبله دلهای مسلمانان عالم و پایتخت معنوی ایران و یک سرزمین مطهر و مقدس با مردمانی شریف، مومن، نجیب، مجاهد و صبور است و این نشان دهنده قابلیت ها و ظرفیت های معنوی این مردم و نوعی برجستگی، درخشش و برگزیدگی برای مردمی است که در این نقطه ای از عالم به عنوان قدمگاه اولیای خاص الهی زندگی می کنند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خادم چنین مردمی بودن توفیق بزرگی است ، مردمی که همواره حماسه آفرین بودند و در دفاع از سرزمین خود از جان و مال خود گذشتند و افرادی نیز در این مسیر به شهادت رسیدند تا ساختمان عظیم تمدن اسلامی پا برجا بماند.

 

وی گفت: مردم با ایثار مال و  جان خود انقلاب اسلامی را از گردنه های سخت، خطرناک، هولناک و سهمگین انقلاب بزرگ ایران با پیروی از امام راحل و بعد از آن رهبر معظم انقلاب عبور دادند ملتی که با فهم عمیق، ایمان وسیع و ضمیرهایی روشن توانستند صحنه های فراموش نشده ای از تجلی شکوه ایمان در این دوره به نمایش بگذارند.

 

سردار سلامی بیان کرد: جنگ هایی که این ملت در آن شرکت کرد دامنه ها و قلمروهایی جهانی داشت در واقع صف بندی این ملت در دوره هایی حتی با دست های نسبتا خالی در مقابل آرایشات فشرده قدرتهای شیطانی جهان بود که بعضا در تاریخ حیات بشر از حیث تسلط و قدرت سیاسی از جهت عملیات روانی، رسانه ای، فرهنگی، اقتصادی، و نظامی کاملا بی سابقه و منحصر به فرد است.

 

وی افزود: اگر منحنی قدرت قدرتمندان شبطانی را در طول تاریخ زندگی و حیات بشر ترسیم کنیم، هیچ گاه به اندازه دوره ظهور انقلاب اسلامی این قدرتها مهیب، مصمم و صاحب عده و عده نبودند.  این اعجاز الهی که بر قلب ها نازل شد، یعنی استحکام قلب ها در این فضای نابرابر جهانی و اینکه یک ملت در طول بیش از 40 سال با تکیه بر حکمت امامان انقلاب خود، با الهام از منطق وحی در مقابل قدرت های عظیم باایستد و ذره ای عقب ننشیند و هیچ سنگری را ترک نکند، از فراز سختی ها عبور کند، شکیبایی به خرج دهد و به وعده های الهی اعتماد کند این همان نزول نصرت الهی است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ایمان بر فراز ایمان و این تراکم ایمان، قدرت می آفریند. هرگز نمیتوان با زخم در مقابل مستکبران ایستاد، مستکبران همیشه قدرتمند هستند اما این قدرت شیطانی مادی و زوال پذیر است و محکوم به فناست و هر قدرت باطلی محکوم به فنا است اما باطل بر اساس سنت الهی وقتی که حق بیاید زائد می شود.  داستان حق و باطل همانند نور و تاریکی است که هر کجا نور حاکم باشد تاریکی محوکم به عدم است.

 

وی افزود: جهل نبود آگاهی و ظلمت نبود روشنایی است پس استکبار نبود نیروی ایمان است، وقتی ایمان ظاهر می شود و مومنان ظهور و طلوع می کنند همانند خورشید، آسمان و زمین روشن می شوند و تیرگی از بین می رود. داستان انقلاب ما همین یعنی استمرار رسالت انبیای الهی است به ویژه استمرار نبوت پیامبر (ص) برای باز کردن زنجیره های اسارت از دست و پای مومنان و مسلمانان می باشد و مومنان و مسلمانان در این عصر به این حقیقت آگاهی یافتند.

 

سردار سلامی گفت: ما همجنان در عصر جهالت مبین،پیشرفته، شیک و مدرن شده به سر می بریم، فضای بین ذهن ها از بین رفته و هر کسی می تواند در هر نقطه ای از عالم در زمان حقیقی با تمام نقاط دیگر عالم ارتباط ذهنی برقرار کند اما آنچه که در این ارتباط مهم است این است که  امواج جهل مرکب از سوی قدرت های شیطانی با ابزارهای نوین و پیشرفته منتشر می شود تا انسانها را از خدا و پیامبران الهی دور کنند و  هر چه تفاضل بین یک مکتب با ارزشهای مبتذل صاحبان این قدرتها بیشتر باشد شدت جریان تهاجم به ارزشها، اعتقادات و باورها بیشتر است.

 

وی افزود: جهان امروز جهان نبردهای همه جانبه استکبار علیه ملت ها است اما ملت ایران در این میانه نقطه مرکزی تهاجم است، آمریکا یقینا اولین دشمن ملت و رهبر ملت ایران است، بنابراین همه سیاست ها را به کار گرفته تا بین این سه رکن اصیل قدرت اسلامی یعنی رهبری، مکتب و مردم فاصله بیندازد. او رهبر معظم انقلاب را منبع الهام ، منشا آگاهی و سرچشمه حقیقی انتشار ایمان و استقامت و ارمغان آورنده پیروزی و درخشش برای امت اسلام می داند و مکتب اسلام  را منظومه حیات بخش این امت ، مکتب آگاهی بخش، مکتبی که پیام عدالت که نقطه مقابل دموکراسی و لیبرالیسم به جهان عرضه می شود، می داند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه او مکتب اسلام را منطق عدالت، کرامت، استقامت، عزت، رفعت و اقتدار می داند، به جنگ اسلام می آید و مردم را قائده این قائله عظیم می داند؛ گفت: این بنای عظیم تمدن اسلام که در حال شکل گیری و تکوین است بر قائده مردم و قائمه رهبر باقی است و دشمن این قائده و قائمه را هدف قرار داده اما مردم این واقعیت ها را می دانند به همین دلیل هر چه دشمن ظرفیت به صحنه می آورد کمتر نتیجه می گیرد.

 

وی افزود: این سنت الهی است که بابد قدرت استکبار زائل شود، استخوان های او پوک شود، منطق او باید از اعتبار جهانی بیفتد، قدرت او باید ناتوان نشان داده شود و اکنون الان می بینیم دشمنی که روزگاری از یک قدرت سیاسی نافذ که هنوز هم در حیث سیاسی نافذ اما در حال زوال است و از حیث نظامی قدرتمند اما در حال زوال است، از حیث اقتصادی قدرتمند اما در حال زوال است ، این دشمن با گذشته متفاوت است، نشاط سیاسی در او نمی بینید، چهره مقاماتشان افسرده است، مصداقی برای موفقیت ندارند و در همه مصداق ها شکست خوردند و در درون جامعه خود هم مصداقی ندارند، اگر یک قدرت در حالی که در اوج است نتواند موفقیت بیآفریند در مسیر زوال با شتاب بیشتری به فروپاشی می رسد.

 

سردار سلامی بیان کرد: اسلام به تمام در میدان درخشیده و منشوری است که در لوح محفوط الهی، تمام شئون زندگی ما روشن کرده است، امروز آیه آیه هایش روی صفحات زمین تفسیر می شود و عینیت می یابند و سنت های الهی رخ نشان می دهند و وعده های الهی محقق می شود البته تحقق سنت های الهی سخت است اما خداوند بعد از هر سختی آسایشی قرار داده است. خدا به زودی آرامش و آسایش را با نصرت عجین می کند و این را ملت دریافته است اگر سختی ها را تحمل می کند به ارزشهای بزرگی دست می یابد از اسارت وابستگی آزاد و مقتدر می شود، دشمن را به عقب می راند و اراده خود را بر او تحمیل می کند و در حاشیه امن قرار می گیرد.

 

وی افزود: این حجت خداست و انقلاب ما همین است آرامش و امنیت را با عدالت و صلح را با آرامش و عزت می خواهد و این فضائل کم کم بر قامت جامعه ما شکل کاملی می یابد. فرصت ندادند تا نظام رخسار کامل خود را نشان دهد، می خواهند سیمای اسلام در حاکمیت دلپذیر نباشد لذا ایران را تحریم می کنند، تحت فشار روانی قرار می دهند، عملیات رسانه ای و تهدید به جنگ می کنند اما مردم آگاه هستند و ایستادند و نبض قدرت دشمن دست ملت ما است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: راه ما ادامه دارد و به قله نزدیک هستیم دشمن در سراشیبی است ولی نباید کار راه رها کنیم، امیدوارانه نگاه کنیم اما به دشمن خوش بین نباشیم . راه اصلی ما برای پیمودن مابقی این مسیر از همان مسیر تجربه شده موفق این چهار دهه یعنی همان انسجام، حضور مردم، تبعیت از ولی و نایب امام و باور به اراده الهی می گذرد و ما به عنوان سپاه و بسیج باید به این حقیقیت ایمان قوی داشته باشیم که مردم شفا بخش و قدرت اصلی ما و شایسته خدمت و فدا شدن ما برای آنها هستند.

 

وی با بیان اینکه به همه فرماندهان تاکید می کنم که با مردم، در میان مردم و با سختی های آنها سهیم و هم درد شوند و درمان سختی های آنان باشند؛ گفت: و امروز همه مسئولین نظام تحت هدایت های امام انقلاب این عزم و اراده را گرفته اند که به مردم خدمت بی منت داشته باشند و سپاه نیز سعی کردن که سختیهای اخیر مردم یعنی کرونا و مشکلات معیشتی را با تمسک به اسلام و فرهنگ انفاق، گذشت، ایثار برطرف کند و این منطق اسلام است و همه فرماندهان سپاه و بسیج باید بر این منطق عمل کنند. ما این را می خواهیم امنیت، آرامش، آسایش، رفاه، عزت، کرامت، شرف و آبروی مردم و اینها گوهر گرانقدری است که باید از آن پاسداری کنیم.

 

سردار سلامی بیان کرد: سردار نطری بیش از ۴۰ سال در لباس پاسداری از انقلاب اسلامی در جبهه های گوناگون و همه جا خادم و مجاهد فی سبیل الله بودند و برای سپاه سخت است که فرماندهان موفق خود را از مسئولیت جدا کند.

 

وی افزود: در مشهد و استان مشکلاتی به ویژه حاشیه مشهد و برخی از شهرهای آن که شایسته این سرزمین نیست وجود دارد لذا امیدواریم با این انسجامی که در مسئولان ما وجود دارد با بکارگیری استعدادهای خود و با کمک گرفتن از مردم مسائل این استان را آنگونه که شایسته خراسان رضوی است در آینده نزدیک حل کنیم.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این فرصت خدمت کوتاه و زودگذر است لذا باید به گونه خدمت کنیم که وقتی مسئولیت را از ما می گیرند پشیمان نباشیم که ای کاش این کار را انجام داده بودیم. امبداوریم استاندار جدید بتوانند انتظارات و رسالت هایی که در این مسولیت به عهده گرفتند انجام دهند و این امانت را به فرد بعدی تحویل دهند.

 

وی افزود: سردار هاشم غیاثی فرمانده جدید سپاه امام رضا(ع) در مسئولیت های مختلف در سالهای متمادی بودند و جانشین فرمانده مقاومت استان و جاشنین فرماندهی سپاه استان بودند و اولویت های استان را می دانند و برای ایشان نیز آرزوی توفیقات روز افزون داریم.

 

 

کد خبر 1110144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha