گفتمان سازی گام دوم انقلاب در نهضت استادی بسیج دنبال می‌شود/ اصلاح آیین نامه تشکیل بسیج اساتید

هاشمی گفت: آیین نامه تشکیل بسیج اساتید در حال بازنگری است و به دنبال تاثیرگذاری بیشتر نهضت استادی در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «محمود هاشمی» امروز (۶ آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در بحث کمک به دولت چهار رویکرد معرفی ظرفیت های نخبگانی به دولت برای بکارگیری در مشاغل مختلف، شناسایی مسائل در سطح استان ها و کشور و ارائه راهکارهای برای حل آن، نقد عالمانه، منصفانه و دلسوزانه نسبت به عملکرد دولت و موضع گیری و مطالبه گری در حوزه های مختلف را دنبال می کنیم.

 

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور گفت: بنا بر فرمایش رهبر انقلاب، باید جریان سازی در دانشگاه ها دنبال شود چرا که صدای انقلاب و نظام در دانشگاه ها همین مضوع گیری های جریان های انقلابی است.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که با مظلومیت در ابتدا مواجه شد، افزود: به محض صدور بیانیه گام دوم انقلاب، سیل خوزستان و لرستان و بحران کرونا پیش آمد و آنگونه که باید به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته نشد اما نهضت استادی در بحث تبیین، گفتمان سازی و تربیت اساتید گام دوم انقلاب همت خوبی گماشته است.

 

هاشمی تأکید کرد: معتقدیم گفتمان سازی مقدمه برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور بیان داشت: تقویت باورهای دینی و معرفتی اساتید، طرح ولایت، حلقه های صالحین، جریان شناسی فرهنگی و سیاسی از برنامه های آموزشی نهضت استادی بسیج است.

 

وی با بیان اینکه ایجاد اندیشکده های مسئله محور از دیگر برنامه ها است، تصریح کرد: در خراسان جنوبی چندین اندیشکده اساتید در حوزه مسائل اصلی استان مثل معادن و محصولات استراتژیک کشاورزی این منطقه فعالیت دارند و با توجه دولت به ظرفیت های انقلابی امیدواریم خروجی اندیشکده ها تبدیل به عمل شود.

 

هاشمی در پایان گفت: آیین نامه تشکیل بسیج اساتید در حال بازنگری و اصلاح است و به دنبال تاثیرگذاری بیشتر نهضت استادی در کشور هستیم.

کد خبر 1110244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha