تمدن سازی و الگوی پردازی اسلامی در شهرسازی لازم است/ احداث خانه مهندس در اصفهان

مرتضوی گفت: تمدن سازی و الگوی پردازی اسلامی در شهرسازی برای کاهش مشکلات اجتماعی و سلامت مردم جامعه لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید «رضا مرتضوی« در نشست مشترک با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به شهرسازی و توسعه شهری در کشور اظهارداشت: محل زیست مردم باید متناسب با اخلاق و زیست اجتماعی باشد.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه توسعه شهرها بدون برنامه و بی نظم امکان پذیر نبوده و این کار مشکلاتی را خواهد داشت، افزود: تمدن سازی و الگوی پردازی اسلامی در شهرسازی برای کاهش مشکلات اجتماعی و سلامت مردم جامعه لازم است.

 

وی ادامه داد: در این مسیر نقشه راه، طراحی، استفاده از مصالح مناسب و نظارت های مستمر و کارشناسی لازم دارد که نظام مهندسی نقش بسزایی در این خصوص دارد.

 

مرتضوی با بیان اینکه باید مقررات سازنده و بازدارنده از تخلفات به خوبی تصویب و اجرایی شود، خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی در این باید به دور فعالیت های آماری و ظاهری کار خود را با عزم راسخ انجام دهد و با معرفی ماموریت های خود به مردم اعتمادسازی و مشاوره بدهد.

 

وی با بیان اینکه آب یکی از نیازهای مهم زندگی است، تصریح کرد: چالش های حوزه آب اصفهان و استفاده آن در منازل و زندگی های روزمره مورد توجه بوده و نیاز به همکاری و مشارکت کارشناسان در ارائه راهکار برای رفع معضلات آن دارد.

 

استاندار اصفهان مدیریت مصرف سوخت یکی از دیگر دغدغه های امروز جامعه و محیط زیست بیان کرد و یادآورشد: مصرف بی رویه و بالای انرژی در کشورمان نیازمند فرهنگ سازی، مدیریت تکنولوژی، ساختمان سازی و اصول مهندسی در بهره گیری از تجهیزات این عرصه است.

 

*احداث خانه مهندس در اصفهان

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره جمعیت فعال 35 هزار مهندس عضو این نهاد در استان اصفهان، گفت: فرصت خوبی برای هم افزایی و تعامل در راستای خدمت رسانی به رفع چالش ها و مشکلات استان است.

 

«احمد خرم« با بیان اینکه نظام مهندسی در حوزه مدیریت بحران، توسعه شهری و اجرای طرح جهش تولید مسکن آمادگی همکاری دارد، خاطرنشان کرد: در شهرهای اطراف اصفهان این آمادگی برای اجرای طرح کارگزاری مسکن برای این سازمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال احداث خانه مهندس در اصفهان هستیم، ادامه داد: با اختصاص زمین در بافت گردشگری این مرکز احداث و خدمات رسانی به این قشر انجام خواهد شد.

 

 

کد خبر 1110268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha