مهمترین اقدامات انجام شده در گلزار شهدای کرمان پس از شهادت حاج قاسم

مدیرگلزار شهدای کرمان مهمترین اقدامات انجام شده در گلزار شهدای کرمان به ویژه در زمینه عمرانی و زیرساختی پس از شهادت حاج قاسم را تشریح کرد.

 خبرگزاری شبستان -کرمان

 

گلزار شهدای کرمان با درآغوش کشیدن بیش از یک هزار شهید نامدار، بیش از ۲۰ شهید گمنام، جمعی از علمای شهیر کرمان و...مکانی خاص و استثنائی به شمار می رود؛ مکانی که پس از شهادت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی و انجام وصیت آن عزیز مبنی بر تدفین در کنار شهید محمدحسین یوسف الهی، حالا کانون توجه همه آزادی خواهان جهان شده است.

 

 

 

 

آنگونه که مدیرگلزار شهدای کرمان می گوید، تاکنون زائرانی از ۵۳ ملیت به زیارت شهید سلیمانی آمده اند.

 

 

صدها نفر زندگی مشترک خویش را از این مکان آغاز کرده اند؛ هر مسئولی که به کرمان می آید البته که بر حسب وظیفه، به زیارت ثاراللهیان می آید.

 

 

گلزار شهدای کرمان از زمان شهادت حاج قاسم روزانه تعداد قابل توجهی زائر دارد؛ زائرانی که از اطراف و اکناف خود را به این مکان نورانی می رسانند.

 

 

 

بسیاری از فعالیت های فرهنگی ادارات، همایش ها، جشنواره ها، سوگواره ها، عزاداری ها و.... طی قریب دو سال گذشته به گلزار شهدای کرمان سوق داده شده است.

 

 

 

سردار محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان اقدامات انجام شده در زمینه های فرهنگی، عمرانی، رفاهی، فضای مجازی مربوط به گلزار شهدای کرمان را تشریح می کند و این فعالیت ها را مربوط به قریب دو سال اخیر پس از شهادت شهید سلیمانی می داند و می گوید: برگزاری روزانه به طور میانگین دو برنامه فرهنگی در گلزار؛ راه اندازی نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء، برگزاری زیارت عاشورا طی ماه های محرم و صفر همراه با پذیرایی صبحانه از جمله این برنامه ها است.

 

 

 

وی می افزاید: برگزاری جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با حضور یک هزار نفر همه روزه در گلزار شهدا همراه با نمازجماعت و دادن افطار نیز انجام شد.

 

 

 

حسنی سعدی از نصب بارکُد روی قبور شهدا جهت دریافت اطلاعات شهید توسط زائر خبر داد و شناخت شهدای شاخص حداقل برای خادمین شهدا را مهم خواند.

 

 

 

وی با بیان اینکه 19 هزار گلزار شهدا در کشور تحت پوشش و حمایت برنامه های بنیاد شهید است؛ اظهار کرد:  گلزار شهدای کرمان چهار هزار و 800 مترمربع فضا دارد و تاریخچه آن در حال آماده سازی است.

 

 

مدیرگلزار شهدای کرمان در خصوص فعالسازی گلزار شهدای کرمان در فضای مجازی هم به راه اندازی کانال «وصل خوبان» در سروش و «گلزار شهدای کرمان» در ایتا اشاره کرد.

 

 

 

 

وی ادامه داد: نصب 50 چشمی دورین امنیتی در گلزار شهدا و اطراف، ساخت یک جایگاه ثابت برای برنامه های فرهنگی که تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ساخت یک استودیو در وسط گلزار که سال گذشته 114 گزارش خبری از آن به سراسر کشور پخش شد از دیگر اقدامات است.

 

 

 

حسنی سعدی به تجهیز سیستم صوت گلزار شهدا با هزینه 160 میلیون تومان اشاره و بیان کرد:  800 متر کابل کشی کف گلزار، تأمین و نصب خیمه که مساحتی بالغ بر 500 مترمربع را در بر می گیرد و  تأمین 15 خیمه چتری برای سایه بان در گلزار شهدا و تأمین دوربین عکاسی، فیلمبرداری و هلی شات نیز انجام شد.

 

 

وی با بیان اینکه دو هزار مترمربع زمین برای ساخت اسکان زائران تأمین شده؛ افزود: تأمین 20 چشمه بهداشتی و وضوخانه توسط خیّر تأمین یک سوئیت اقامتی مجهز به وسایل گرمایش، سرمایشی، یخچال، تلویزیون و...در انتهای پارکینگ که تاکنون یک هزار نفر را در آن اسکان اضطراری دادیم و تجهیز 500 مترمربع از فضای فوقانی حسینیه شاهد برای اسکان زائران از دیگر اقداماتی بوده که جهت رفاه حال زائرین انجام شده است.

 

 

 

مدیرگلزار شهدای کرمان اظهار کرد: علاوه بر این به خصوص با توجه به سالگرد دوم حاج قاسم لیستی از تکایا، حسینیه ها، سالن های ورزشی تهیه شده و برای تأمین چادر جهت اسکان اضطراری نیز اقدام می شود.

 

 

 

وی افزود: دفتر گلزار شهدای کرمان در فضای 60 متر مربع توسط یکی از خیرین تجهیز شده؛ چهار عدد آبسردکن به ظرفیت 200 لیتر آب و تلویزیون شهری نیز در گلزار نصب شده است.

 

 

سردار حسنی سعدی در پایان با اشاره به ضرورت انعکاس پیشنهادات و انتقادات توسط زوار گفت: ما برای ارتقاء کار به انتقادات نیاز داریم.

 

 

گفتنی است؛ شبکه خادمین گلزار شهدای کرمان با بیش از ۴۰۰ خادم افتخاری نیز نقش قابل توجهی در برنامه های فرهنگی و رفاهی گلزار دارند.

 

 

 

 

کد خبر 1110342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha