یکی از مطالبه های مهم رهبر انقلاب از مسئولین پیوست عدالت است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: یکی از مطالبه های مهم رهبر انقلاب از مسئولین، پیوست عدالت است و برای چندمین بار از تغییر پیوست عدالت در برنامه ها سخن گفته اند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۷ آبان ماه حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: یکی از مطالبه های مهم رهبر انقلاب از مسئولین، پیوست عدالت است و برای چندمین بار از تغییر پیوست عدالت در برنامه ها سخن گفته اند بی عدالتی و روی دیگر آن یعنی تبعیض به گفته رئیس دستگاه قضا بیش از فقر برای مردم مشکل آفرین بوده است.


امام جمعه موقت آسمینون افزود: پیشگیری از احساس تبعیض و بی عدالتی جزء در سایه مبارزه مداوم و بدون قید و بندهای سیاسی ممکن نخواهد بود قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی گری در تمام ابعاد شخصی و برنامه های مدیریتی در مسیر خدمت به مردم از جمله اصول این پیوست مهم و زیربنایی است.


وی با بیان این مطلب که پیوست عدالت باید ۲ شاخصه مهم داشته باشد، ابراز کرد: اول این که موجب کاهش فاصله طبقاتی شود و دوم این که هر اقدام و برنامه‌ای باید در مردم احساس خوب کاهش این فاصله را ایجاد کرده و تقویت کند پس بر این اساس مجلس، دولت، قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام در سیاستگذاری، اجرا، نظارت و ارزیابی باید به پیوست عدالت در همه عرصه ها توجه کنند.


 حجت الاسلام جعفری با اشاره به اتفاقات چند روز اخیر، اظهار کرد: استکبار یکبار دیگر خوی استکباری خود را نشان داد و به سامانه هوشمند سوخت ما حمله سایبری کرده و فعالیت آنها را متوقف کرد اینجا دولتمردان ما باید حواسشان را جمع کنند که شبکه ملی امن و با ثبات اطلاعات و ارتباطات از اهمیت زیادی برخوردار است.


 خطیب موقت نماز جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: هر قدر وابستگی شبکه های عاریتی بیگانه را کاهش دهیم امنیت اطلاعات، اقتصاد، سیاست و فرهنگ ما بیشتر خواهد شد امیدواریم که مسئولین به خصوص در حوزه بانکی، ارتباطی، سوخت رسانی و حمل و نقل و امنیت سامانه های مربوطه توجه جدی داشته باشند.


 وی با اشاره به اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، تصریح کرد: کاپیتولاسیون یعنی این که افرادی که اهل مملکت نیستند وارد کشور شوند و در آن کشور کاملا صیانت داشته باشند و هر جرم، جنایت و هر ظلمی که مرتکب شدند در آن کشور محاکمه نشوند یعنی آزاد باشند هر کاری را می خواهند، انجام بدهند.


حجت الاسلام جعفری در خاتمه با بیان این مطلب که امام بزرگوار قیام  کردند و بر علیه کاپیتولاسیون بلند شدند، عنوان کرد: تعبیر امام این بود که اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایران را بکشد قابل محاکمه نیست اما اگر شاه ایران یک آشپز آمریکایی را بکشد باید محاکمه شود هوش امام مردم را بیدار کرد و قیام کردند.

کد خبر 1110515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha