فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی ۴۸ دست به راهپیمایی گسترده زدند

فلسطینیان ساکن شهرها و روستاهای اراضی اشغالی ۱۹۴۸ امروز جمعه به مناسبت ۶۵ امین سالروز کشتار فلسطینیان ساکن کفرقاسم راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین» ، فلسطینیان ساکن شهرها و روستاهای اراضی اشغالی 1948 امروز جمعه به مناسبت 65 امین سالروز کشتار فلسطینیان ساکن کفرقاسم راهپیمایی کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در جریان این فاجعه خونین که ارتش عبری در سال 1956 دست به آن زد، 49 فلسطینی از جمله 23 کودک و تعدادی زن به خاک و خون کشیده شدند. 
هزاران فلسطینی امروز از مقابل مسجد ابوبکر صدیق در شهر کفر قاسم به سمت مزار شهدای این فاجعه واقع در همین شهر راهپیمایی کردند.
راهپیمایان با حمل پرچم های فلسطینی و بیرق های سیاه به نشانه اعلام عزای عمومی برای شادی روح این شهدا و عکس آنان و سر دادن شعارهایی، سیاست های تجاوزگرانه دولت اسرائیل را محکوم کرده و خواستار پاسخگویی این دولت در قبال این کشتار بی رحمانه شدند. 
عادل بدیر شهردار کفر قاسم گفت:« ما اینجا آمده ایم تا اعلام بداریم که همواره به یاد این شهدا هستیم و به راه مبارزه و مقاومت تا زمان نیل به آزادی ادامه خواهیم داد، خون این شهدا مایه دلگرمی و قدرت و اقتدار ماست.»
 
 
کد خبر 1110671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha