ظرفیت شبکه دیتا مرکز شهید رشیدی‌نیا سنندج ۱۰ برابر افزایش یافت

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اجرای برنامه‌های توسعه زیر ساخت شبکه دیتا و اینترنت در مراکز شهری استان گفت: ظرفیت شبکه دیتا مرکز شهید رشیدی نیا در سنندج به میزان ۱۰ برابر افزایش یافت.

آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت مرکز شهید رشیدی‌نیا و پوشش بخش‌های مهم مسکونی و اداری در این حوزه و همچنین نقش مهم خدمات مبتنی بر دیتا به لحاظ کمی و کیفی نسبت به توسعه زیرساخت شبکه دیتا اقدام شده است

 

وی با اشاره به اینکه این اقدام به منظور دسترسی بیشتر مشتریان به شبکه دیتا و رفع نیازهای ارتباطی آنان صورت گرفته است، افزود: ظرفیت شبکه  دیتا و اینترنت مرکز شهید رشیدی نیا در سنندج از 1G به 10G معادل ۱۰۰۰۰ مگ ارتقا یافته است.

 

 

وی با اعلام اینکه اجرای هر پروژه و عملیات مخابراتی توسعه و افزایش سطح کمی و کیفی خدمات و سرویس‌های مخابراتی را به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: اجرای پروژه مذکور نیز افزایش ۱۰برابری ظرفیت شبکه دیتا در مرکز شهید رشیدی نیا واقع در شهرستان سنندج را فراهم آورده است.

 

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان، نیاز روز افزون شهروندان ومشتریان به بسترهای دیتا و اینترنت پرسرعت مخابرات را یادآور شد و تصریح کرد: در عصر حاضر که اکثر فعالیت‌ها، امورات مردم و آموزش‌ها در بسترهای آنلاین و در درگاههای غیر حضوری انجام می‌شود، این مجموعه نیز تلاش دارد خدمات مطلوب و با کیفیت و در خور شهروندان را ارائه نماید.

 

 

حکمت به سرمایه گذاری‌های مخابرات منطقه در سطح استان با هدف ارتقا و توسعه زیرساخت‌های دیتا به لحاظ کمی و کیفی اشاره داشت و اضافه کرد: این مجموعه با تلاش همکاران، حمایت و پشتیبانی مسولین ارشد شرکت مخابرات ایران و مسولین استانی از هیچ تلاشی در راستای ارائه خدمات به مشتریان دریغ نخواهد ورزید.

 

 

وی بیان داشت : هم اکنون سرویس های ADSL,VDSL,FTTH  وSIP PHONE از جمله سرویس های مبتنی بر دیتا هستند که شرایط استفاده برای شهروندان متقاضی و مشتریان در سطح استان فراهم شده است.

 

شش هزار و 68 مشترک sip phone در استان فعال هستند

 


مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت ها برای تکنولوژی‌ها و سرویس‌های نوین مخابراتی در راستای ارائه به موقع و همگام با رشد تکنولوژی‌های ارتباطی از برنامه‌های دارای اولویت در منطقه است گفت: سرویس Sip phone نیز به عنوان محصول جدید تلفن ثابت با شش هزار و 68 مشترک فعال در استان ارائه می‌شود.

 

حکمت با بیان اینکه این مجموعه با سرمایه گذاری و تامین امکانات لازم به منظور ارائه سرویس Sip phone به مشتریان ساکن در شهرستان‌های تابعه استان اقدامات و پروژه‌های مختلفی را اجرا نموده است اظهارداشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه این سرویس در سه شهرستان باقی مانده (بیجار،سروآباد، دهگلان) در دستور کار قرار دارد که به محض فراهم شدن شرایط نسبت به آن اقدام خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه مخابرات منطقه آمادگی واگذاری این سرویس به مشتریان جدید را دارد، افزود: به ترتیب در شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان بیشترین مشتریان سرویس Sip phone را داریم.

 

حکمت با اشاره رشد تعداد مشتریان سرویس Sip phone به عنوان محصول جدید تلفن ثابت خاطر نشان کرد: در حال حاضر شش هزار و 68 مشترک Sip phone در استان وجود دارد که تعداد بیش از یک هزار و 145مشترک آن در سال جاری از خدمات این سرویس بهره‌مند گشته‌اند.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان ضمن تشریح پروژه ها، سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و مزایای سرویس Sip phone تصریح کرد: رشد 100 درصدی تعداد مشتریان این سرویس طی چند سال اخیر، بیانگر تحقق برنامه ها و اهداف این در سطح استان شاخص است.

 

وی یادآور شد : برخورداری از قابلیت فعال کردن چند خط تلفن به طور همزمان و کیفت بالا در برقراری تماس از مهمترین مزایای این سرویس است.

 

حکمت با اعلام اینکه Sip phone راهکاری برای ارائه خط تلفن روی اینترنت ADSL است بیان داشت: این سرویس یک اکانت یا خط تلفن روی بستر اینترنت می‌باشد که مخابرات به مشترکینی که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد.

کد خبر 1110880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha