حفظ بنیان خانواده از اولویت های بهزیستی فارس است

فروتن گفت: نمود آسیب های اجتماعی در طبقات پایین جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی بیشتر است و حفظ بنیان خانواده برای مقابله با آسیب های اجتماعی از اولویت های بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «معصومه فروتن»، امروز (یکشنبه 9 آبان) در نشست خبری  مجازی معاونت امور اجتماعی و کارشناسان مسئول بهزیستی فارس با موضوع «کودکان کار و خیابان، فرزندخواندگی و زنان سرپرست خانواده» گفت: آسیب اجتماعی به یک قشر خاص جامعه مربوط نمی شود اما دلایلی وجود دارد که آن را در طبقات فرودست جامعه افزایش می دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس افزود: نمود آسیب های اجتماعی در طبقات پایین جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی بیشتر است و حفظ بنیان خانواده برای مقابله با آسیب های اجتماعی از اولویت های بهزیستی است.

وی اضافه کرد: یک خانه امن در فارس با هدف کمک به افراد آسیب دیده ایجاد شده و برای ایمنی و حفظ بنیان خانواده، نصب تابلو انجام نشده زیرا افراد نباید با یک مشاجره و اختلاف کوچک تصور کنند که خانه را می توانند ترک کنند و به خانه های امن بروند زیرا موجب تزلزل بنیان خانواده می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس تاکید کرد: خانه های امن، مکانی برای پناه دادن به زنان و فرزندان افراد معتاد است که جان آنها در خطر است.

فروتن از وجود یک خانه سلامت شبانه‌ روزی در فارس خبر داد و بیان کرد: در کنار این خانه سلامت، یک مرکز روزانه نیز راه ‌اندازی شده و خدمات حمایتی به دختران در معرض آسیب اجتماعی ارائه می دهد و مهارت ‌های زندگی و خود مراقبتی در مراکز شبانه و روزانه به افراد ارائه می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس افزود: اورژانس اجتماعی جایگاه خود را بین گروه هدف پیدا کرده زیرا آمار تماس ‌ها به دلیل اعتماد مردم در حال افزایش است.

وی از ورود ۳۶۴ کودک کار و خیابان به مراکز روزانه و شبانه بهزیستی فارس خبر داد و گفت: طرح آماده سازی شغلی برای زنان سرپرست خانوار در استان با همکاری اداره کل آموزش فنی ‌و حرفه ‌ای استان در حال اجراست.

«مینا شهرسبزی» نیز در این نشست با اشاره به اقدامات دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی فارس برای کودکان کار گفت: 2 مرکز در شیراز برای سامان دهی کودکان کار و خیابانی فاقد سرپرست ویژه رده سنی تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ راه اندازی شده است.

کارشناس مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی فارس اعلام کرد: خانه های «تلاش» نیز برای زنان آسیب دیده اجتماعی ایجاد شده که زنان نیازمند خدمات بلند مدت را پس از پذیرش اولیه توسط اورژانس اجتماعی می پذیرد.

کد خبر 1111287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha