دومین جشنوارۀ ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدّس و مقاومت برگزار می‌شود

دومین جشنوارۀ ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدّس ومقاومت با موضوع های نقش امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، امامان جمعه و جماعت، روحانیّت و حوزه‌های علمیّه، علما جهان اسلام در انقلاب اسلامی، دفاع مقدّس و مقامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دومین جشنوارۀ ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدّس و مقاومت با موضوع های نقش امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، امامان جمعه و جماعت، روحانیّت و حوزه‌های علمیّه، علمای جهان اسلام در انقلاب اسلامی، دفاع مقدّس و مقامت برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش بخش‌های پنج‌گانه این جشنواره شامل کتاب‌های چاپی، پایان‌نامه‌ها، رساله‌های دانشگاهی و حوزوی، مقالات(علمی‌پژوهشی؛ علمی‌ترویجی؛ علمی‌مروری)، آثار چندرسانه‌ای (کتاب‌های دیجیتال و گویا؛ کلیپ؛ موشن‌گرافیک؛ اینفوگرافیک؛ پادکست)، عکس و فیلم (داستانی؛ مستند؛ کوتاه و بلند) است. همچنین جشنواره یک بخش ویژه درباره گفتمان تمدن نوین اسلامی وبیانیه گام دوم انقلاب دارد.

 

بررسی و گزینش کتاب‌های چاپی در پنج محور (آثار پژوهشی، مرجع و اسنادی)؛ تاریخ شفاهی و خاطرات خودنوشت؛ آثار ادبی (شعر؛ داستان بلند؛ داستان کوتاه؛ داستانک؛ داستان مینی‌مال؛ ناداستان؛ نمایش‌نامه؛ فیلم‌نامه) ترجمه (آثار ترجمه‌شده از زبان فارسی به زبان‌های زنده و پُرمخاطب جهان) و زبان‌های خارجی (آثار نگارش‌یافته به زبان‌های زنده و پُرمخاطب جهان) خواهد بود.

لازم به ذکر است که زمان فراخوان از 31 شهریور آغاز شده و ارسال آثار تا ۱۵ آذر مهلت دارد. ارزیابی آثار از ۱۵ دی تا ۱۰ بهمن انجام می‌شود و اختتامیه مراسم هم در دهۀ فجر سال جاری خواهد بود.

 

شرایط ارسال آثار به این ترتیب است که کتاب‌های ارسالی در دو بخش مورد داوری قرار خواهند گرفت، نخست کتاب های چاپ شده در گام نخست انقلاب ( سال 1357 تا سال 1397 ) و دیگری کتاب های چاپ شده در سه سال اخیر است. هر عنوان کتاب فقط یک بار در جشنواره شرکت داده خواهد شد. بنابراین، ارسال چاپ‌های متعدد کتاب در دوره‌های مختلف جشنواره، پذیرفتنی نیست.

همچنین هر درخواست‌کننده باید سه نسخه از اثر خود را به دبیرخانه ارسال کند. آثار ارسالی، برگشت داده نمی‌شود، ارسال چند اثر از یک فرد پذیرفته می‌شود.

 

نشانی دبیرخانه مرکزی️ در استان تهران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس است و در استان قم به آدرس شهر قم، باغ موزه دفاع مقدس، مرکز ویژه نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس قرار دارد و آدرس دبیرخانه های استانی اداره کل استان‌ها شعبه روحانیت می باشد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 88737831 – 88759615 در مرکز تهران و شماره تماس 02533554215 - 09373796355 – 09930176838 در مرکز استان قم ارتباط برقرار کنند.

 

کد خبر 1111604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha