کمک به رفع آسیب های اجتماعی یکی از برنامه های جدی سپاه است

فرمانده سپاه شیروان گفت: یکی از برنامه‌های جدی بسیج و سپاه در سال جاری کمک به رفع ۶ آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کاهش ازدواج، کاهش فرزندآوری، عدم توجه به عفاف-حجاب و امر به معروف و نهی از منکر است.

«عباسعلی ریحانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: یکی از برنامه‌های جدی بسیج و سپاه در سال جاری کمک به رفع ۶ آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کاهش ازدواج، کاهش فرزندآوری، عدم توجه به عفاف-حجاب و امر به معروف و نهی از منکر است.

 

فرمانده سپاه شهرستان شیروان، از ارائه بیش از 856 عنوان فعالیت انجام شده در نیمه نخست سال 1400 با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان خبر داد.

 

ریحانی عنوان کرد: معاونت اجتماعی ناحیه بسیج شیروان با همکاری پایگاه های بسیج مساجد در نیمه نخست سال به ارائه بیش از 349 کارگاه کاهش آسیب های اجتماعی، 47 مسابقه فرهنگی ورزشی، 63 مورد تولید محتوا، 20 کار خلاقانه و مبتکرانه با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی در سطح پایگاه های بسیج شهرستان پرداخت.

 

وی بر لزوم هم افزایی هرچه بیشتر سازمان های متولی کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان و استفاده حداکثری از همه امکانات برای ارتقاء سلامت اجتماعی محلات تاکید کرد.

 

مدیر بهزیستی شیروان هم گفت: به تازگی ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای ساخت پایگاه خدمات اجتماعی این شهر  تخصیص یافته است.

 

علی اکبر آرام اظهار کرد: این پروژه که بیش از ۲ سال از تصویب آن در ستاد استانی و شهرستانی می گذرد با پیگیری های انجام شده در سال جاری جذب اعتبار شد و به منظور ارائه خدمات به جامعه هدف در محلات در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در ۲ طبقه احداث خواهد شد.

 

وی توانمندسازی ساکنین سکونتگاه های غیررسمی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را هدف کلی پایگاه های خدمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: از اهداف جزئی این پایگاه ها می توان به شناسایی مسایل و مشکلات ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی، آگاه سازی گروه های هدف در جهت شناخت نیازها، مشکلات و برنامه ریزی و اقدام برای رفع مشکلات منطقه اشاره کرد.

 

آرام خاطرنشان کرد: مراکز اورژانس اجتماعی با ارایه خدمات تخصصی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند و با شناسایی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی  آنها آسیب پذیری آنان کاهش می یابد و کارشناسان پایگاه های خدمات اجتماعی با شناسایی افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و تشکیل پرونده برای آنها، به ارایه خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری برای آنها کرده‌اند.

 

کد خبر 1111884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha