سقوط پی در پی دیکتاتورها در منطقه نشانه رنگ باختن ابزار نظامی و سیاسی امریکا است

کنعانی مقدم با بیان اینکه جمهوری اسلامی با تمام فشارها و تحریم ها در مقابل سلطه اقتصادی امریکا ایستاده است گفت: سرنگونی پی در پی دیکتاتورهای در منطقه نشان می دهد ابزار نظامی و سیاسی امریکا برای سلطه رنگ باخته است.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد 13 آبان به عنوان روز استکبارستیزی گفت: نظام سلطه ابزاری با عنوان سلطه بر جهان دارد که از طریق این ابزار می تواند مدعی هژمونی و تسلط بر جهان باشد و وقتی این ابزار سلطه از کار می افتد و اثرگذاری خود را ندارد، عملا ما شاهد آن خواهیم بود که نظام سلطه در مسیر سقوط، فروپاشی و افول قرار بگیرد.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: ابزار سلطه ای که در اختیار آمریکا قرار دارد و اکنون از آن بهره می برد، ابتدا ابزار نظامی گری که با اشغال کشور مخالفت می کردند یا با ایجاد کودتا و مداخله داخلی تقویت گروه های ضد انقلاب و ضد مردمی در کشورهای مختلف جهان و انقلاب های مخملی تلاش می کردند هژمونی خود را حفظ کنند. اکنون شاهد آن هستیم که آمریکا تمام کشورهایی را که اشغال کرده بود مانند دومینو از آنها فرار می کند، مانند عراق و افغانستان و یا پیمان هایی که در قالب نظامی با کشورهای دیگر بسته بودند عملا کارایی خود را از دست داده است و نیروهای مردمی و انقلابی از سراسر دنیا اکنون مقاومت می کنند و جبهه مقاومت ایجاد شده است و تمام این موارد نشانگر آن است که آمریکایی ها در مسایل نظامی با یک شکست جدی مواجه شده اند.

 

فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس اظهار کرد: از شواهد آن این است که ایران به پایگاه نظامی عین الاسد حمله می کند و آمریکایی ها جرات پاسخگویی را نیز پیدا نمی کنند و بعد از جنگ جهانی دوم این اولین باری است که به یک پایگاه نظامی آمریکایی حمله هوایی و موشکی می شود و آنها نمی توانند پاسخ دهند.

 

کنعانی مقدم تصریح کرد: سلطه اقتصادی نکته دیگری است که غرب به دنبال تسلط اقتصادی بر جهان است و با اعمال سیاست های خود سعی می کند تسلط را بر بانک ها و مراکز اقتصادی و حوزه های سهام و تجارت جهان اعمال کند و با ایجاد پیمان های مختلف تسلط خود را نشان دهد. اکنون ما شاهد آن هستیم که کشورهایی مانند چین، هند و کشورهایی که حاضر نیستند سلطه آمریکا را بپذیرند تبدیل به قدرت های اقتصادی شده اند و در مقابل جنگ اقتصادی آمریکا ایستاده اند از جمله ایران با تمام تحریم ها و فشارهایی که بوده است در مقابل جنگ اقتصادی مقاومت و ایستادگی کرده است. تمامی این موارد نشان می دهد که ابزار سلطه آمریکایی ها کارآیی واقعی را ندارد تا بتواند با فشار اقتصادی کشورها را مجبور به تسلیم کند.

 

وی با بیان اینکه ابزار سلطه فرهنگی از دیگر ابزارهای استکبار است، گفت: در این موضوع نیز کشورهای جهان سوم توسط آمریکا به این باور رسیده اند که بدون آمریکا نمی توان زندگی کرد و هر کسی که مخالف آمریکا باشد، نابود می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اکنون نمونه های زیادی داریم مانند جبهه مقاومت که در مقابل آمریکا ایستاده است. انقلاب اسلامی ایران نمونه دیگری است که با عنوان شاخص در برابر تهدیدها و تحریم ها و فشارهای آمریکایی ایستاده است و با هژمونی آمریکا مقابله کرده است و 43 است که آمریکایی ها تلاش می کنند برگردند به ایران و هرگز به این هدف خود نرسیده اند و این برگ دیگری از حضور قدرت آمریکاست.

 

وی گفت: از لحاظ فرهنگی نیز ابزار سلطه ای وجود دارد که آمریکا تلاش می کند با تغییر در رفتار و اندیشه در میان مردم جهان در بین ملت ها سربازگیری کرده و سلطه خود را حفظ کند که در این راه نیز بکارگیری حکومت های دست نشانده و استفاده از ساختارهای سیاسی در کشورهای مختلف که این ابزار نیز رنگ باخته است و عملا با بیداری اسلامی در منطقه ما و سقوط پی در پی دیکتاتورها همه حاکی از آن است که آمریکایی ها از آن ابزار سلطه سیاسی و فرهنگی نمی توانند استفاده کنند.

 

 

کد خبر 1111948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha