یادمان شهدای گمنام ریگان در مراحل پایانی ساخت قرار دارد

شهردار ریگان از مراحل پایانی آماده سازی یادمان شهدای گمنام شهرستان ریگان خبر داد و افزود: از همان سال ۹۲ که شهدا{در پارک شهدای گمنام} تدفین شدند، شهرداری پیگیر ساخت یادمان بود.

حسن دهگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان از مراحل پایانی آماده سازی یادمان شهدای گمنام شهرستان ریگان خبر داد و افزود: از همان سال ۹۲ که شهدا{در پارک شهدای گمنام} تدفین شدند، شهرداری پیگیر ساخت یادمان بود.

 

 

شهردار ریگان افزود: همه مراحل ساخت گنبد این یادمان در ریگان انجام شده و تاکنون قریب به ۹۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده که ۸۵ درصد هزینه ها از درآمدهای شهرداری ریگان تأمین شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان و فرماندهی سپاه ثارالله هزینه هایی برای این امر اهدا کردند؛ اظهار کرد: امام جمعه ریگان نیز موفق به جذب کمک های خوبی برای این امر شد.

 

 

دهگان با افزودن این مطلب که  گنبد ساخته شده آلومینیوم طلایی است که ضخامت بالایی دارد و ارتفاع آن ۱۰ متر است و بر ستون هایی به ارتفاع ۱۲ متر قرار می گیرد؛ گفت: بدین ترتیب ارتفاع یادمان ۲۲ متر می شود که هنگام ورود به ریگان این گنبد نخستین نقطه ای است که دیده می شود.

 

 

وی با بیان اینکه فرمانداری ریگان نیز برای تکمیل کار، قول مساعد همکاری داده است؛ افزود: علاوه بر ساخت یادمان، محوطه سازی و نورپردازی و... نیز باید انجام شود که نیاز به هزینه ای حدود ۸۰۰ میلیون تومان دارد.

 

 

شهردار ریگان در پایان گفت: پیش بینی می شود یادمان شهدای گمنام ریگان ظرف یکی دو هفته آینده رسماٌ افتتاح شود.

 

 

به گزارش شبستان؛ ۲۵ فروردین ماه سال ۹۲ مصادف با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، شهر ریگان میزبان دو شهید گمنام ۱۷ و ۲۹ ساله شد که به ترتیب شهدای عملیات والفجر ۱ و والفجر ۸ هستند که در مناطق عملیاتی فاو و فکه تفحص شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1112386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha