استکبارستیزی ریشه اسلامی دارد

حجت‌الاسلام صالحی گفت: استکبارستیزی ریشه تاریخی و اسلامی دارد و مورد تاکید قرآن،اهل بیت(ع) و نبی مکرم اسلام بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام«ناصر صالحی» در تجمع بزرگ یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در مصلی این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: سیزدهم آبان هر سال، یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی؛ تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران است.

 

امام جمعه موقت بندر آستارا افزود: سه رخداد بزرگ به‌وقوع پیوسته در ۱۳ آبان در جهت مقابله با استکبار و مقابله با آمریکا که مصداق بارز استکبار جهانی است، بوده و استکبارستیزی نیز ریشه تاریخی و اسلامی دارد و مورد تاکید قرآن،اهل بیت(ع) و نبی مکرم اسلام بوده است.

 

وی با اشاره به ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تصریح‌کرد: آمریکا و استکبار جهانی با اصل نظام، انقلاب و استقلال ایران اسلامی مشکل دارند و در طول این سال‌ها از طریق جنگ‌های سخت، نرم و تحریم‌های ظالمانه در پی ناامیدی مردم از آرمان های نظام اسلامی هستند.

 

حجت‌الاسلام صالحی گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و اگر می‌خواهیم آینده بهتری داشته باشیم باید به آنها اهمیت ویژه دهیم و از آنان حمایت کنیم.

 

امام جمعه موقت بندر آستارا با بیان‌اینکه دشمنان در تلاش هستند دانش‌آموزان و نسل امروزی را از اعتقادات و باورها دور کنند، افزود: دشمنان در رسیدن به اهداف‌شان ناکام می‌مانند و مایوس می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان را عالم تربیت کنیم و نسل تحصیلکرده‌ای را تحویل جامعه دهیم، تصریح‌کرد: دانش‌آموزانی را که تحویل جامعه می‌دهیم باید از لحاظ علمی بالا باشند تا در عرصه‌های مختلف به درد کشور بخورند.

 

حجت‌الاسلام صالحی با بیان‌اینکه نسل شهید فهمیده‌ها وجود دارند و راه آنان را ادامه می‌دهند، گفت: امروز نمونه‌ای از این حسین فهمیده‌ها، شهید لندی بود که با ایثارگری جان هموطنش را نجات داد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

گفتنی است، در پایان این تجمع قطعنامه یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی قرائت شد و تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

 

کد خبر 1112944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha