کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات در استان ایلام افتتاح شد

کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی، ناشران، مؤلفان و نیز اهالی فرهنگ و ادب و هنر افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در مراسم افتتاح این کتابخانه تخصصی، اظهار کرد: افتتاح کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات در استان، یک اتفاق مبارک است که در آن فرهیختگان، اهالی قلم، ادب و فرهنگ و رسانه و علاقه‌مندان به حوزه‌های پژوهش می‌توانند از این مکان علمی به خوبی استفاده کنند.

 

« عمران خودآموز» یادآور شد: در آستانه روز فرهنگ عمومی و هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف کمک به ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، بیش از 470 جلد کتاب نفیس در موضوعات کلیات دایره‌المعارف کتاب‌های خطی، دیوان شاعران کلاسیک، آثارکتاب‌های نفیس میراث ارزشمند و معنوی و شاخصی هستند که با نگهداری در کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات می توانند بر غنای محتوایی آن بیفزاید و عطش پژوهشگران و علاقه‌مندان به این گونه کتاب ها را برطرف نمایند.

 


وی در ادامه با اشاره به مکان کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات در مجتمع فرهنگی و هنری ایلام، ابراز کرد: امیدواریم با راه‌اندازی کتابخانه تخصصی با تجهیز کتاب‌های مناسب و کاربردی و مرجع این مرکز مهم فرهنگی، علمی و پژوهشی روزآمد شود و در اختیار اهالی فکر و اندیشه قرار گیرد و خوشبختانه استقرار این مکان در مجتمع و در وسعتی مناسب، امکان دسترسی علاقه‌مندان بهتر و مطلوب شده است.
 

 

خودآموز  گفت: کتاب‌های نفیس میراث ارزشمند و معنوی و شاخصی هستند که با نگهداری در کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات می‌توانند بر غنای محتوایی آن بیفزاید و عطش پژوهشگران و علاقه‌مندان به این گونه کتاب‌ها را برطرف کنند.
 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی و  نزدیک‌بودن هفته کتاب و کتابخوانی ادامه‌ داد: در این هفته با برنامه‌ریزی هدفمند با افتتاح و گشایش کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات و تقویت منابع این کتابخانه و همچنین اجرای برنامه‌های خلاقانه در هفته کتاب و کتابخوانی شاهد اقبال بیش از پیش مردم، به ویژه نسل جوان و نوجوان به کتاب و مطالعه مفید شود.


 

وی بیان کرد: خوشبختانه کتابسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرکزی فعال و اثرگذار برای توزیع و اهدای هدفمند کتاب در میان علاقه‌مندان تبدیل شده و نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا می‌کند.

 

کد خبر 1113310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha