۱۲۱ طرح گردشگری در استان ایلام در  دست اقدام است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: هم اکنون ۱۲۱ طرح گردشگری در استان ایلام در دست اقدام است.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: بازارچه صنایع دستی ایلام دارای ۲۳ غرفه است که در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت می کند.

 

وی افزود: در استان ایلام بیش از ۱۰ هزار نفر دارای مدرک یا غیر مدرک در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند که از ۲۰۰ رشته فعال صنایع دستی در کشور تعداد ۳۳ رشته بنا به مواد اولیه و همچنین پیشینه تاریخی صنعت دستی و گرایش مردم در استان ایلام فعال است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: یک بخش از بودجه از طریق بودجه مستقیمی که خود وزارت برای آموزش صنایع دستی تعیین می‌کند، یکی دیگر بودجه استانی است که فرمانداران برای آموزش شهرستان‌های خود در نظر گرفته که ما بر اساس آن‌ها به هنرآموزان خود آموزش می‌دهیم.

 

شنبه زاده با اشاره به 121 طرح گردشگری در دست اقدام در استان، تصریح کرد: برای تحقق پروژه‌های گردشگری، اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی، کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی و تأسیسات گردشگری، ستاداجرایی فرمان امام (ره) با اعطای تسهیلات کم بهره روستایی و فراگیر می‌تواند در راستای رونق گردشگری و صنایع‌دستی حمایت‌های ویژه ای را داشته باشد.

 

وی گفت:‌ یکی از مهم‌ترین نیازهای گردشگری استان ایجاد خانه‌های بوم‌گردی است، که در استان 41 اقامتگاه بوم‌گردی فعال و 20 بوم‌گردی در دست اقدام است، این خانه‌ها در بیشتر مناطق روستایی استان امکان ایجاد شدن دارند و می‌توان از طریق ایجاد این مکان‌ها نسبت به توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم روستا اقدام کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1113664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha