امر به معروف و نهی از منکر باعث رشد و تقویت مبانی اسلامی می شود

بهارلویی گفت: احیاء و عمل به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر موجب رشد، گسترش و تقویت مبانی دینی و ارزش های اخلاقی و انسانی در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، چمران بهارلویی، در جلسه ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر شهرستان بافق بیان داشت: باید اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجهز به قانون نیز باشند چرا که قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضمن تعریف معروف و منکر شرایط انجام و اقدام به این فرایض الهی را معین کرده است.

وی افزود: حسب ماده سه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، عمل به این گزاره اعتقادی ناظر به رفتاری علنی و بدون تجسس است و باید احترام به حریم خصوصی و حیثیت افراد مدنظر قرار گیرد.

این مقام قضایی، تصریح کرد: البته اماکنی از قبیل مشاعات و  و مکان های مشترک آپارتمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و وسایل نقلیه، حریم خصوصی تلقی نمی گردند.

وی بر رعایت الزامات امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: حسب ماده 8 قانون ذکر شده، مردم نسبت به نصیحت و ارشاد و توصیه بخیر در مورد عملکرد دولت محق هستند اما این امر دارای چارچوب و ضابطه می باشد و به این بهانه نمی توان اخلال در نظم یک اداره و مجموعه ایجاد کرد و بدون شناخت وظیفه یک مسئول او را به چالش کشید و احیاناً باعث توهین و تحقیر مسئول و رئیس اداره شد.

دادستان عمومی و انقلاب بافق، شناخت معروف و منکر و سپس شناخت وظیفه مربوطه طبق ضابطه مطابق ماده 4 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را خواستار شد و ابراز داشت: ارایه آموزش های کاربردی برای اعضای ستاد در این زمینه مهم و ضروری است.

 

کد خبر 1113952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha