۹۰ درصد فوت شدگان ناشی از کرونا، واکسن دریافت نکرده بودند

توکلیان گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، ۸۵ تا ۹۰ درصد افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند، واکسن دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ایوب توکلیان» امروز دوشنبه (۱۷ آبان) در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از 20 ماه است کشورمان درگیر همه گیری ویروس کرونا شده است که علاوه بر وارد شدن میلیون ها دلار هزینه بر اقتصاد کشور، تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی افراد را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مدت مدافعان سلامت در بیمارستان ها، اورژانس ها و بخش های مراقبت ویژه شاهد صحنه های بسیار تاسف باری از فوت پدران، مادران و فرزندان هموطنانمان بودند که به طور حتم به این سادگی از ذهن آنها بیرون نخواهد رفت.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های انجام شده، 85 تا 90 درصد افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند، واکسن دریافت نکرده اند تصریح کرد: ممکن است که واکسن در برخی از موارد عوارضی را هم به همراه داشته باشد اما منفعت آن که حفظ جان و سلامت افراد جامعه است به مراتب بسیار بیشتر از عوارض آن است.

 

توکلیان تاکید کرد: تمام مدافعان سلامت از افرادی که تا کنون موفق به دریافت واکسن نشده اند می خواهند برای حفظ سلامتی خود، خانواده و سایر افراد جامعه در اولین فرصت برای دریافت واکسن اقدام نمایند.

 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون ممکن است با عوارض عمومی همچون تب، بدن درد، ضعف و بیحالی و درد عضلانی همراه باشد که با استراحت و داروهای مسکن قابل درمان است گفت: تبلیغات سوئی که با محوریت واکسن هراسی در فضای مجازی در حال انتشار است، سندیت علمی ندارد و در صورتی که در مواردی فردی دچار بیماری خاص و یا سکته های قلبی و مغزی شده به طور حتم از پیش از واکسیناسیون دچار مشکلات و اختلالات جسمانی بوده است و به هیچ عنوان ارتباطی با واکسن ندارد.  

 

وی با بیان اینکه تبلیغات نادرست علیه واکسیناسیون، به نوعی جفا در حق مردم محسوب می شود تصریح کرد: در حال حاضر در موقعیت پنجره طلایی قرار داریم و بهترین فرصت برای واکسیناسیون است و این در حالی است که در صورت مواجهه با پیک ششم کرونا، به دلیل افزایش تعداد بیماری، روند واکسیناسیون کاهش می یابد و این امر به ضرر سلامت عمومی جامعه خواهد بود.

 

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسن های مورد استفاده در کشور به طور کامل دارای تاییدیه های ملی و بین المللی است و از استانداردهای لازم برخوردار است تاکید کرد: از دست دادن پدر و مادر در دوران کودکی و یا فوت عزیزان و نزدیکان بسیار دردناک و غیر قابل جبران است، بنابراین از تمامی افرادی که تا کنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند می خواهیم در این برنامه مشارکت کنند و به شایعات نادرست و دروغ فضای مجازی توجه نکنند.

کد خبر 1114108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha