بيست و سومين جشنواره خيرين مدرسه‌سازاستان مرکزی  در اراک برگزار شد

بيست و سومين جشنواره خيرين مدرسه‌ساز استان مرکزی همزمان با سراسر كشور امروز دوشنبه ۱۷ آبان به صورت ویدئو کنفرانس در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، بیست و سومین جشواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی امروز با حضور استاندار استان مرکزی، خیرین مدرسه ساز و جمعی از مسئولان استان در سالن جلسات هنرستان ۲۴ کلاسه سردار سلیمانی واقع در خیابان خرم جنب اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشوربرگزار شد.

 

«بهرام حسین آبادی» در این مراسم که با هدف تكريم ١٠٠٠ خير مدرسه ساز سراسر كشور با بهره گیری از فضای مجازی برگزار شد، گفت: خیرین مدرسه ساز بازوان توانمند آموزش و پرورش در راستای فراهم کردن زمینه برای رشد و تعالی دانش آموزان هستند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ضمن تقدیر از تلاش های خیرین مدرسه ساز در سال های اخیر افزود: امید است همواره شاهد همدلی و همراهی شما  عزیزان در راستای امر مقدس مدرسه سازی باشیم.

 

وی توسعه و تجهیز مدارس را امری لازم و ضروری دانست و بیان کرد:  با این کار فضای مناسب برای آموزش و پرورش آینده سازان این مرز و بوم فراهم می شود.

 

«حسین محمدی» ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز استان به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای توسعه و تجهیز مدارس پرداخت و گفت: ۱۱ هزار و ۹۲۰ متر مربع فضای آموزشی در نیمه نخست امسال در قالب ۱۷ طرح عمرانی از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تکمیل و به اداره‌ کل آموزش و پرورش تحویل شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح ها ۹۱ کلاس درس به مجموعه آموزشی استان افزوده شده است، افزود: تکمیل و تجهیز ۱۴ هزار و ۹۷۷ مترمربع فضاهای آموزشی در قالب ۱۸ طرح با ۱۱۱ کلاس درس از برنامه های این اداره در نیمه دوم سال جاری است.

 

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شمار طرح‌های تحویل شده آموزشی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته، ۴۵ درصد رشد داشته است، بیان کرد: امید است با همدلی و همراهی خیرین بتوانیم فعالیت های گسترده تری در این راستا داشته باشیم.

 

محمدی با بیان اینکه روند پیشبرد عملیات اجرایی طرح‌های آموزشی استان امسال، هر ۱۰ روز یک طرح، هر هفته حدود چهار کلاس درس و هر روز ۷۴ متر مربع بوده است، ادامه داد: کاهش ۵۵ درصدی کلاس‌های کانکسی استان مرکزی نتیجه تلاش های انجام شده در این راستا بوده است.

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: ۷۰ مدرسه کانکسی با ۸۵ کلاس در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ در این استان فعال بود که این شاخص اکنون به ۳۰ مدرسه با ۳۸ کلاس کاهش یافته‌ است.

 

 وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز در بیست و دومین جشنواره این استان ۴۲ تعهد به ارزش بیش از ۵۰۷ میلیارد ریال را برای کمک به بهبود زیرساخت‌های آموزشی متقبل شدند، بیان کرد: این شاخص در مقایسه با جشنواره قبلی ۷۹ درصد رشد دارد.

 

محمدی گفت: ۸۵۰ میلیون ریال تعهد به‌صورت روزانه از بیست و دومین جشنوراه خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی تاکنون در استان ایجاد شده‌ است.

 

وی با اشاره به  افزایش ۱۸۶ درصدی تعهدات خیران مدرسه ساز استان مرکزی در جشنواره بیست و دوم نسبت به جشنوراه بیستم خبرداد و افزود: ۱۷۷ میلیارد ریال تعهد در جشنواره بیستم خیران مدرسه‌ساز استان ایجاد شده‌ بود.

 

گفتی است در پایان این مراسم که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد از بیش از 50  خیر مدرسه ساز استان مرکزی تقدیر شد.

کد خبر 1114277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha