نگرش مثبت به مسائل فرهنگی در رشد فرهنگ عمومی جامعه اثرگذار است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نگرش مثبت به مسائل فرهنگی در رشد فرهنگ عمومی جامعه اثرگذار است و مروجان فرهنگ باید به عملی کردن فرهنگ در جامعه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ مثبت‌گرایی در جامعه  باید مورد توجه تمامی متولیان فرهنگی قرار بگیرد.

 

وی افزود: از آنجا که رفتار عملی در فرهنگ عمومی می‌تواند تاثیرات مثبتی بدنبال داشته باشد خواستار عملی کردن فرهنگ از سوی مروجان و مسولان فرهنگی شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: نگرش مثبت نسبت به مسائل فرهنگی  در رشد فرهنگ عمومی جامعه تاثیرگذار است وباید به این مقوله مهم توجه شود.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: اقدامات مثبتی در حوزه فرهنگ در بخش‌های مختلف جامعه در کشور انجام شده است؛ اما برخی افراد در جامعه مثبت به این مسائل نگاه نمی‌کند.

 

وی اضافه کرد: فرمانداران و ائمه جمعه نسبت به مسایل شهرستان خود باید بیشتر حساس باشند و مشکلات اولویت دار را شناسایی کرده و در عمل کار انجام دهند.

 

مسئولان نباید نسبت به مبانی فرهنگی بی‌تفاوت باشند

 

استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مسئولان نباید نسبت به مبانی فرهنگی بی‌تفاوت باشند، اعلام کرد: حوزه فرهنگ در جامعه از جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه کردستان دارای قدمت و پیشینه بالایی در حوزه فرهنگی است، افزود: مردمان کردستان مردمانی فرهنگی هستند که رهبر معظم انقلاب نیز این استان را استانی فرهنگی نامگذاری کردند بنابراین باید متولیان در راستای تقویت مباحث فرهنگی استان کوشا باشند.

 

 وی خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان انقلاب اسلامی، مبانی فرهنگی جوامع اسلامی را نشانه گرفته‌اند و درصدد جایگزین کردن فرهنگ غربی خود به جای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی هستند اما  دشمنان با اقدامات فرهنگی سوء درصدد دلسرد و بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب هستند.

 

استاندار کردستان در پایان بیان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم در زمینه فرهنگ عمومی می‌تواند به تقویت فرهنگی جامعه کمک کند.

 

توانمندی‌های نواحی منفصل شهری مورد توجه شورای فرهنگ عمومی کردستان قرار گیرد

 

عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست از شورای فرهنگ عمومی بعنوان شورای بالادستی استان یاد کرد و گفت: این شورا توانمندی و پتانسیل‌های شهرستان‌ها و نواحی منفصل شهری استان را باید مورد توجه قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر امکان برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در استان مهیا نبوده است، خواستار نگاه ویژه مسولان  به حوزه کتاب و فرهنگ کتابخوانی در تمام شهرستان‌ها و روستاهای کردستان شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: سنندج اکنون به عنوان پنج شهر برگزیده کشور برای معرفی پایتخت کتاب ایران است و امیدوارین در اسفندماه با معرفی پایتخت کتاب ایران سنندج برگزیده شود.

 

رستمی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های فصلی در استان اعلام کرد: در این نمایشگاه مردم استقبال خوبی از نمایشگاه داشته‌اند و آگاهانه و هدفمند کتاب خریداری کرده‌اند.

 

وی با اشاره به ارائه گزارشی از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان یکی از رویدادهای فرهنگی استان است و افتتاح تماشاخانه گروس بیجار و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و دایر کردن آمفی تئاتر روباز در کامیاران به توسعه فرهنگ عمومی جامعه کمک می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افتتاح کتابخانه امام خامنه‌ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را از مجهزترین کتابخانه‌های عمومی استان دانست و اضافه کرد: راه‌اندازی این مرکز با هدف دسترسی و استفاده مردم مرهون نگاه ویژه نماینده ولی فقیه استان کردستان است.

 

در این آیین از جشنواره کسب و کار خرد رونمایی واز ائمه جمعه و جماعات و روسا و مروجان فرهنگ عمومی استان تجلیل و قدردانی شد.

 

در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان تاکید شد.

کد خبر 1114495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha